Hej!


Vi ska byta fönster och det verkar verkligen vara en djungel där ute... Jag ha titta lite på två något billigare alternativ båda i trä då detta passar bäst med vårt hus (fritidshus byggt 1913). Traditionsfönster från hemfint.se med fasta sprös samt Kronfönsters Kultur 2-luft med fasta utanpåliggande spröjs.

Är det någon som har slagit till på någon av dessa och kan berätta något om finish och kvalitet?

Hemfint har ju inget showroom utan där får man förlita sig på tidigare köpares inskickade bilder och det känns ju lite nervöst...
 
Undrar detsamma.

MyG, köpte du ifrån någon av de två leverantörerna nu nämner?

Någon annan som har erfarenhet ifrån hemfint eller kronfönster?
 
Hej!
Vi köpte 2-glas allmogefönster samt med fast utanpåliggande spröjs från Kronfönster. Det fanns något tillval som man kunde göra (tror inte att vi betalade extra för detta) som ytterligare förstärkte känslan av att spröjsen var "riktiga".
Vi tittade på flera alternativ innan vi bestämde oss och jag känner mig rätt säker på att vi valde rätt. Vi har haft dem insatta sedan i höstas så jag har svårt att svara på hur den faktiska kvaliteten är men rent visuellt är jag nöjd.
Lycka till!
 
Låter ju bra.
Du har inga bilder att visa?

Vore kul att se innan man beställer.
 
Dessvärre inga närbilder men jag kan fota nästa gång vi åker ut.
 
Ok.
Det var i ett fritidshus ni satt dem?

Fönstrena verkar ju ha bra u-värde tycker jag. Om man väljer titan varianten.
 
Japp, det är ett fritidshus. Vi renoverar fortfarande så vi har inte bott i huset efter att fönstren kom på plats. Vi valde 2-glas då vi tyckte att de var lite smäckrare och bedömde att u-värdet var tillräckligt bra för att funka. I Stockholm har Kronfönster ett showroom och jag tror att de finns på fler ställen i landet.
 
Ok!
Ja vi funderar på att besöka dem i Växjö innan vi lägger en eventuell beställning.

Ingen mer som har erfarenhet ifrån kronfönster?
 
Närbild på ett fönster med vit karm, sett utifrån mot en skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett fönster med vit karm, sett utifrån mot en skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett öppet fönster inifrån ett hus som visar fönstrets låsmekanism och utsikt över en trädgård med snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gl Närbild på fönster sett inifrån med utsikt över vinterträdgård och snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Glömde alldeles... Här är närbilder på våra fönster från in- och utsida.
 
  • Gilla
ahlgren88
  • Laddar…
X 2, tydligen...
 
Tack för bilderna.
Ser ju riktigt bra ut.

Lutar åt att vi kommer köpa fönster ifrån kronfönster i Växjö.
Tänkte åka och kika på deras fönster någon helg framöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.