Har gjutit en bänkskiva som ska användas som datorbord, tyvärr blev det ganska mkt luftbubblor. Det jag funderar på nu är om man kan fixa till det med epoxy, tänker någon form av glans/lack. Syftet är att fylla håligheter och förhoppningsvis få den att se lite fräck ut.

Funkar epoxy även för håligheter? Vilken epoxy ska man köra, epx-v?
 
Ska du ha färg eller transparent?
 
Tänk på att epoxi gulnar med tiden samt inte är så lämpligt ur reptålighetssynpunkt hade nog kört en vattenburen polyuretan klarlack eller ännu hellre en akryl den sista är nog lite svårt att skaffa som privatperson tyvärr den du nämner epx-v låter som en vattenburen epoxi hade jag nog skippat
 
Transparent, jag hade turkos färgpigment i betongen, vilket tyvärr innebär att det skulle vara jättesvårt att fylla igen sprickorna med betong.
 
Tror du polyuretan funkar för håligheterna? Är det just att den inte blir gulnad som är den stora fördelen?
 
Det finns UV beständig epoxi också
 
Ett par lager akryl är nog det bästa
 
Nån typ av epoxi borde bli bra.
[video=youtube;yqiMPtCZan8]https://www.youtube.com/watch?v=yqiMPtCZan8[/video]
 
Tack för svar, jättetacksam om ni har möjlighet och länka till någon befintlig akryl/uv-beständig produkt. Tycker det är djungel med olika varianter.
 
Du kan nog inte köpa nåt vettigt över disk ring närmsta firma som jobbar med golvbeläggning så kan dom nog sälja en skvätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.