Nu har vi äntligen blivit nöjda med ritningarna på vårt Myresjöhus ( Villa Malin) så det börjar bli dags att skicka in bygglovet....Superspännande.....

Ska slänga upp en hemsida sen ( lillebror hjälper till så det blir av) så om det finns några intresserade så får ni gärna kika in där.

Man får hoppas att byggandet fortskrider utan alltför stora missöden.....

God Fortsättning

Nora
 
Hej Nora...även om du inte hade en direkt fråga så hoppas jag det blir bra....och upp med hemsidan i rappet....det är alltid kul att se hur folk tänkt!

Lycka till!

/Calle
 
Tack...

Nä frågorna kommer väl med alla problem som dyker upp längs vägen.........

Skojar Ni man lärt sig mycket på detta forum för övrigt? Dock är vi ju nybörjare på detta så klart har man redan säkert gjort några felval...Jag och säljaren hade exempelvis olika åsikter huruvida man kan ha en utgång från köket på framsidan av huset....Det blev som jag ville,,tycker det känns urlyxigt...vi har ingen gata framför huset utan en cykelväg, så jag tänkte man kan ha lite buskar som insynsskydd framför sin frukosthörna...dit man smidigt tar sig ut från köket....

Undrar om hussäljarna märker någon slags "Forumeffekt" förresten? Med kunniga och pålästa husbyggare???

Nora

 
Jag hoppas verkligen att de märker en forumeffekt. Dessvärre kan hussäljare, husleverantörer dock använda forumet åt motsatt håll.

Jag har varit med om att en husleverantör har sett vad som skrivits om företaget på forumet och ringt upp berörda parter i en disskution, mycket otrevligt faktiskt.
 
Nämen herregud,,,det låter ju ganska fruktansvärt....

För övrigt, kikade på er hemsida, vilket fint hus och stort!!! Har ni nåt slags gästhus vid carporten eller är det ett stort förråd? Såg trevligt ut.

Nora
 
Hallå hallå, håller med dej Nora, detta är en kanonsajt. :D
Har varit till stor hjälp och man lär sig en hel del när
man lusläser. Det gjorde även att jag inte kände mig som ett
pucko när det var dax för tomtköpet ;)

Med vänliga hälsningar
jessica
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.