Dessutom är nästan alltid nån eller några skivor skadade, så köp lite extra, får ju lämna tillbaka oöppnade paket
 
S
buspojken skrev:
Dessutom är nästan alltid nån eller några skivor skadade, så köp lite extra, får ju lämna tillbaka oöppnade paket
och även inte betala för skadade "plank"
 
I ditt fall så börjar man som du tänkt med en halv platta uppe i vänstra hörnet. Den andra halvan av plattan brukar passa i slutet av raden efter några varv. Du behöver inte räkna ut precis varenda längd på förhand.
 
S
DrJokke skrev:
Problemet är att jag får inte till avståndet med skarvarna. De ska vara minst 30 cm ifrån varandra.
Lägger jag 3 hela plank så saknas det typ 7 centimeter. Tar jag och delar första planket på hälften, och sen tar spillbiten från rad ett och lägger på rad två, så kommer skarven för nära.

Håller på att bli tokig!!!
dela första plank på mitten ex(eller så att du bara behöver ta bort sponten på sista.)
2-15cm spilll på början och slut "plankan"
och bara för att du kapat och inte kan använda "plankan" på nästa , så kansle det går på nästa sen
 
Jag hade ett rum som jag inte vet måtten på men hade samma problem. Hade mkt golv men om jag inte räknade blev det under 20cm på korta bitarna och skarvarna för nära.

Jag gjorde en snabb skiss och började lägga utan problem...

Har nästan två paket kvar nu men de var köpta när coop bygg lade ner i Rotebro.
 
Ett jäkla laminatgolv på 12m2, det är bara lägga och se glad ut.
 
Nej, där tar du tokfel :).

Det är ett absolut krav att teoretisera minsta lilla arbetsmoment och materiel in absurdum i detta forum. Jag fick skit för att jag inte gjorde ett GANTT-schema över min köksrenovering. Då är ju det minsta man kan kräva en detaljerad läggningsskiss i detta fallet :D

Vad är det för fel på Ove förresten?
 
  • Gilla
ghoti
  • Laddar…
Det är ett elände med rum som precis ger fel längder på överblivna bitar.

Jag brukar ta till lite extra i inköpet för att klara ett ökat spill samt kapa några plank "i onödan" för att få varierande skarvar.
Det blir jättefult om det syns att en änd-skarv kommer igen gång på gång i exakt samma längd.
 
S
mexitegel skrev:
Nej, där tar du tokfel :).

Det är ett absolut krav att teoretisera minsta lilla arbetsmoment och materiel in absurdum i detta forum. Jag fick skit för att jag inte gjorde ett GANTT-schema över min köksrenovering. Då är ju det minsta man kan kräva en detaljerad läggningsskiss i detta fallet :D

Vad är det för fel på Ove förresten?
jobbigt att behöva ett GANTT-schema när jobbar hemma
 
Jag avstår GANTT-scheman.
De skulle - med alla tänkta projekt - sträcka sig till år 2043 och bara verka demoraliserande på mig.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.