Svar: 2.


Efter 7 år i hus så har duschen hela familjen på 5 personer fortfarande inte blivit fixad. Den läcker vatten så trycket blir mycket dåligt. Den har en ventil att vrida om i fall man vill ha vattnet via duschhandtaget eller via ett ett fast duschhuvud lite högre upp. Ventilen fungerar dock inte så när man enbart vill använda duschhandtaget åker allt vatten till det övre duschhuvudet och enbart droppar kommer ut i slangen.

Detta är givetvis mycket irriterande att inte kunna använda duschhandtag med slang då det är mer bekvämt att duscha med. Men framförallt är det mycket besvärligt att duscha den sista familjemedlemmen, en liten Bichon Frisé som måste duschas varje vecka efter att ha blivit svart i pälsen efter långa promenader. Rädd för vatten som han är får vi skölja av honom i en balja med vatten och tvätta för hand eftersom duschhandtaget med slang inte fungerar.

- Med detta fina duschset från Oras hade det blivit en fröjd att få duscha igen och vår lilla djurvän hade definitivt fått det enklare varje gång duschen kallar.
 
Svar 2: Familjen börjar växa så det är hög tid att ta tag i badrum #2 för att inte världskrig ska bryta ut vid duschtiderna.
 
Svar: 2.
Med en nyfödd bebis i lägenheten å dåligt med både tid å ekonomi till att färdigställa de blivande huset så hade detta set hjälpt till en del.
 
Svar: 2
Med en läckande badrumsbrunn så kommer badrumsrenoveringen tidigare än väntat och den ihopsparade högen med pengar är inte riktigt full än så denna hade kommit väl till pass.
 
Svar: 2. Både tvålkopp och backventiler.

Vi har köpt ett hus från 1910 och listan med saker som måste åtgärdas tar aldrig slut. Näst på tur står ett brukbart badrum där det här duschsetet hade varit perfekt!
 
Svar: 2

Källarbadrummet har sett sina bästa dagar, och behöver lite kärlek. Detta duschpaket är inte allt som behövs, men det är en bra början.

/C
 
Svar: 2. Både tvålkopp och backventiler


Såhär ser vårt otroligt vackra badrum ut 😝
Person poserar glad i ett badrum under renovering med isolering och osatt kakel synligt.
 
Svar: 2
Motivering: För att den skulle göra sig såå snygg där i hörnet bredvid fönstret!

Renoveringsarbete i ett vindrum med isolering, verktyg och byggmaterial nära ett fönster.
 
2. Både tvålkopp och backventiler

På vår gamla dusch är skållningsspärren trasig, så man får vara försiktig så att man inte bränner sig. Dessutom så tappar den "effekt" efter ett par duschningar och tillslut kommer det bara kallvatten fast man vrider på varmaste. Då får man justera temperaturen på blandaren så funkar den i några veckor till. Hög tid att byta med andra ord.
 
2. Både tvålkopp och backventiler

Jag har haft en vattenläcka hemma som just nu utreds och ska åtgärdas. Går ett litet rör till min toastol som varit dåligt tätad så det har runnit rakt ner från toan på övervåningen till toaletten på källarplanet. Så båda mina toaletter måste ordnas till och då har det även runnit vatten ut i hallen ner till fodret vid ytterdörr. Så även om försäkringsbolag hjälper en hel del så blir det inte världens roligaste historia för min del:thumbdown:. Orspråket "en olycka kommer sällan ensam" känns som mitt livsmotto just nu, visste inte att så mycket negativt kunde hända mig som det har gjort senaste halvåret.
Men över till det positiva för det är ju så man vill se på saker och ting, jag får nya badrum!!! Så skulle jag vinna den här snygga duschen skulle det betyda en hel del för mig.
 
Svar: 2. Både tvålkopp och backventiler

Förra helgen påbörjade min uppfräschning av 70-talsbadrummet. Det mörka taket målades vitt och de gröna väggarna blev vita. Nästa steg är att måla kaklet vitt, färga fogarna gråa och sätta in duschväggar. I samma veva vore det perfekt att få snygga till även den befintliga blandaren och duschen till något som verkligen lyfter rummet!
 
Jag lovar att "priset" kommer väl till pass. Ska precis starta renovering av vårt "badrum" i fritidshuset.
Det kommer att bli lite lyx men mycket "originell standard" på vårt vis. Blir till att riva slita o börja om. Ett fräscht duscset skulle sitta bra ihop med mulltoa, kakel, glasmosaik och lite träpanel.
 
Svar: en tvåa!
Jag lovar att "priset" kommer väl till pass. Ska precis starta renovering av vårt "badrum" i fritidshuset.
Det kommer att bli lite lyx men mycket "originell standard" på vårt vis. Blir till att riva slita o börja om. Ett fräscht duscset skulle sitta bra ihop med mulltoa, kakel, glasmosaik och lite träpanel.
 
Svar: 2

Nu närmar sig badrumsutbyggnaden ett färdigställande, och jag behöver de sista detaljerna, som exempelvis hela duscharnaturen. Ecoflödestekniken är en självklarhet för mig, och med lite hårt kalkrikt vatten behöver jag också antikalkfunktionen. Förutom det så är det snyggt och praktiskt, och passar bra in i det nya :)
 
Svar 2 . Tvålkopp och backventil

Skriver idag kontrakt på ett radhus som är i originalskick från 1973. Har två badrum som behöver renoveras och det här duschsettet skulle vara en bra start :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.