Söker efter lister som skall vara i taket, helst vita som man skulle kunna dölja en 7 mm antennkabel bakom. Inga mega stora lister, >50 mm.
Vet någon att det finns och var i så fall?
 
Helt vanlig standard taklist lämnar ju ett triangulärt, 3x3 cm stort tomrum på baksidan, där du borde kunna stoppa in diverse kablar. Problemet är väl möjligen hörnen; hur skarpt kan man böja kabeln?
 
Har inga hörnen dit som kabeln ska som tur är. Annars är kabeln böjlig i 90 graders vinklar utan problem.
Är det 3x3 som är omålade, eller finns de i vitt?
 
De som jag använt var trärena, men de kanske finns färdigmålade också. Jag skulle gissa att du kan köpa dem på Coop Forum, eller andra brädgårdar som säljer lister. Den ser ut som en lite snedfasad bräda med konkav böjning på breda sidan och slät på baksidan. Den är 5 - 6 cm bred.
 
Hålkärlslister kallas de för och finns både i sportstugemodell = slät och olika former av allmoge.
Kostar c:a 10-12 kr/m för allmoge 5cm
 
Har hittills inte sett färdigmålade hålkäl av standardtyp, med det finns väl mdf-lister med lika profiler som är det. har Lundbergs det kanske? ???
 
Jo då!

Det finns färdigmålade hålkälslister också. Jag har sett det på Ekesiöö och på Krauta också. Längderna är 3.40 eller nåt sånt. Jag minns inte priserna men jag kommer ihåg att jag tyckte det var hutlöst dyrt! Jag skulle nog rekomendera att köpa trärena och måla själv. Det är ju inte svårt och måste väl bli mycket billigare om man har några timmar över...
 
Anledningen till att hålkäl är så dyrt är att det blir väldigt mycket spill vid framställning... Hutlöst som så mycket annat i branschen...
 
Vi köpte vitmålade lister, foder mm av märket Gapro - http://www.gapro.se/ via lokal bygghandel.
Har dock inte koll på priset per meter för vi fick bara en klumpsumma på allt (det var väl en si så där 550 meter lister i olika modifjonger....)  ;)
Visst är det garanterat billigare att köpa omålat, men har man som vi femtielva miljoner andra grejer som ska göras på huset så var valet inte så svårt... :p
 
Vi har köpt vitmålade hålkälslister överallt, dyrt men praktiskt när man måste prioritera sin tid...vi köpte våra på bauhaus, dock fick vi rata väääldigt många av de längre listerna som var raka halvvägs o sedan bananformade...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.