Varför är det så svårt (omöjligt) att byta ut en bild i ett inlägg? Har försökt att radera all information om bilden och sedan laddat upp ny bild - med resultat att båda bilderna finns i inlägget.

Varför tas "bevakning" bort när man skrivit ett inlägg? Blir lite irriterande att alltid behöva köra rutinen :
1 markera "bevaka" inlägg.
2 läs trådens olika inlägg
3 skriv inlägg ( tråden markeras fortfarande som "bevakad" på skärmen)
4 hoppa ur tråden genom att gå till t.ex. "senaste"
5 öppna tråden igen ( tråden nu markerad som ej "bevakad" )
6 tryck på "bevaka"
7 stäng tråden och gå vidare i forumet.
 
Hej HasseTeknik!

Jag håller med dig att det är svårt eller näst intill omöjligt att byta ut en bild i ett inlägg. Orsaker är att systemet vi använder är föråldrat och inte tillräckligt användarvänligt. Vi håller på att uppgraderar och moderniserar men vi har inte rullat ut några förändringar än eftersom det fortfarande inte är klart nog. Men bättre bilduppladdning och bättre bildhantering är en av de saker som ligger högt upp på kravlistan. Vi hoppas kunna rulla ut förändringar under mars månad.

Din andra fråga angående bevakning måste jag kolla närmare på innan jag svarar dig.
 
OK, tack för upplysningen.
Jag tar nu och testar på denna tråd.
Har tryckt "Bevaka" och knappen visar "Sluta bevaka" innan jag börjat skriva detta svar.
Trycker nu "Skicka svar".
 
Tryckte "senaste" och öppnar tråden igen.
Nu står det "Bevaka" på knappen. :(

Edit : Tittade på "Bevakningar", men där fanns tråden inte.
 
Vad har du för inställning för bevakningar?

Skärmdump av inställningar för bevakningar och meddelanden på webbplatsen byggahus.se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Låter som en bugg.
 
Det enda jag hittar i inställningar om "bevakningar" är :
Skärmdump av inställningar för bevakningar och personliga meddelanden på ett diskussionsforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag vill ju gärna se bevakade inlägg i bevakningslistan, men inte få e-post. Kanske det som inte går? Kan tillägga att om en tråd är "bevakad", så ligger det kvar om jag bara gör en uppdatering av ett inlägg.
Så här ser en del skärmen för "Bevakningar" ut:
Skärmdump av forumets bevakningslista med olika trådrubriker, antal inlägg och datum för senaste inlägget.
 
Redigerat:
Har provat att ställa om till :
Skärmdump av inställningar för bevakning och meddelanden på ett diskussionsforum.
 
funkar ! ! ! :))
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bra att det funkar nu.

Standard för Bevaka-knappen är man får upp en popup hur man vill hantera just detta ämne men eftersom kändes omodernt och omständligt och varken fungerade så på Youtube, Tapatalk och i modernare programvaror så fixade vi så att denna knapp istället tog hänsyn till ens standardinställningar för något år sedan. Men det blev ju fel i ditt fall som hade "Bevaka inte" som standardinställning. Så nog finns det en bugg där.

I nya forumprogramvaran har vi inte gjort något hack eller fix åt dettta, åtminstone inte än, så när man där klickar på Bevaka så får man själv välja hur man vill att bevakningen för just den forumtråden ska fungera.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.