Jag sitter och funderar lite kring ett kommande bygger och är lite inne på att ha målad panel/råspont på väggarna.
Om man då monterar detta och senare skulle vilja gipsa och tapetsera, hur löser man det med eldosorna då?
Går det återmontera uttag och knappar trots att man lägger 13mm utanpå råsponten?

/Emanuel
 
Jag har också sett någonstans dosor som är justerbara från början. Om du planerar att senare gipsa kan det vara idé att leta efter dem.
 
Det är en utmärkt dosa där man vid behov kan byta den teliskopiska fästringen till en för djupare hål. Dessutom finns det bra tillbehör som tex extra stosar med många röranslutningar
 
Går det inte att bara sätta längre skruv?
 
Dosan ska gå ända fram till "skivans framkant" det kan man åstadkomma med förhöjningsringar eller med dosor som är "teleskopiska.
 
Toppen! :)
Det finns ju lösningar för det mesta om man bara vet vad man ska leta efter!
Tack!
 
Snailman
jag har vp2 med 17mm råspont och 13mm gips utanpå, har de med blå ring. Har inte behövt försänka från baksidan i råsponten ( det har jag behövt i badrummen men där tillkommer ju kakel också)

vill man ha grön ring får man köpa sådana dosor, men man kan senare köpa blå ring och byta, för den blåa säljs löst.

Grön = enkelgips

Blå = dubbelgips
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.