harry73
Visa bilder över det dåliga jobbet! För allt jag vet sitter du här och spammar forumet under 3 eller mer användarnamn i en personlig vendetta med Swedala tak.

Det är mycket möjligt att det inte är det bästa företag och kanske rentav dåligt, men vi är stor nog att själv dra slutsatser om vi får bra info, men det får vi inte av dig och dina 'kompisar' och då blir mina slutsatser därefter.
 
Hej
Jag vill varna för detta företag, såg att en del haft negativa saker med just detta företag och göra och vet inte om vi slår rekordet, åkte utomlands de sa inte att de skulle börja denna vecka, kommer hem och soffan är sjöblöt man glömde vist täcka taket efter att man rivit det och det hade vist regnat...
Man skulle fixa detta omgående men ville då ha betalt i förskott, eftersom man inte gjorde sitt jobb så sa vi då upp kontraktet och bad dem ta sitt pick o pack o dra dit pepparn växer, dagen efter kom således ett par från företaget med en viss sorts väst på sig för att visa att man menade allvar, polisen tog dem med en släpkärra med saker plockade ur vårt garage...
Därefter följde inte en alltför rolig följetång, de lilla arbete som man lyckades göra dömdes ut av en besiktningsman och man var tvungen att riva hela taket och göra om allt inkl de som man Swedala Tak lyckades göra, med facit i hand skulle vi aldrig ha besält arbetet av dem, men säljaren va påstridig och verkade vara seriös...
Ringde ett företag då inte detta svarade som hade liknande namn, Svedala Tak och Bygg AB, trodde detta var samma som Swe Dala Tak... De sa att de ofta blit uppringda av missnöjda kunder och varav en kvinna hade fått hela sitt hus förstört av just detta företag... Vet inte hur de lyckas och visst de lägger mycke tak med aggresiva säljmetoder och då får man mycket jobb också och växer men det är ju inte säkert de blir bra för de...

Så alla som ska anlita detta företag eller andra för den delen kolla dem noga, kolla om de har rent mjöl i påsen kolla internet, kolla referenser, ring runt och var noga...Tyvärr finns de idioter över allt som förstör för andra och tyvärr så är de väll dem som syns och hörs ..

Tyärr kunde jag inte ladda upp någon bild på fuktskada med mera men meddela mig gärna så kan jag berätta mer eller skicka bilder om ni har funderingar eller frågor, vet inte om bilderna var för stora eller va de va men teknikens under ibland.... :=)
 
Redigerat:
Vi är på g att anlita Swedala Tak AB för byte av tak; nytt difföppet underlag, läkt, betongpannor. Beräknad takyta 154 kvm med en takkupa och flytt av taklucka, ommålning av skorstensbeklädnad. 148 tkr efter rotavdrag enligt offert. Arbetet beräknas ta 8 dagar.

Det som är nytt för mig är att Swedala enligt offerten vill ha 60% av totalbeloppet betalt i en delfaktura som ställs ut efter 3 arbetade dagar och då skall betalas omgående. Jag har egentligen inget emot upplägget såvida de leverar den kvalité säljaren och säljmaterialet ger sken av.

Jag läste inläggen i denna tråd och blir inte riktigt klok vart magkänslan pekar åt. Jag hade uppskattat om företaget tagit sig tid att besvara "anklagelserna" främst från Byggahus moderator men även de negativa omdömen som skrivits.

Om det blir ett påbörjat arbete/avtal så kommer jag vara nogrann med det finstilta.
 
Jag hade nog tagit en annan firma de lilla jobb de han göra hos oss dömdes ut av besiktningsman. Så betalar du i förskott så får du ju garanterat inte pengar tillbaka om de gör jobbet fel....
Vet fler som haft problem med dem....



JohanOeberg skrev:
Vi är på g att anlita Swedala Tak AB för byte av tak; nytt difföppet underlag, läkt, betongpannor. Beräknad takyta 154 kvm med en takkupa och flytt av taklucka, ommålning av skorstensbeklädnad. 148 tkr efter rotavdrag enligt offert. Arbetet beräknas ta 8 dagar.

Det som är nytt för mig är att Swedala enligt offerten vill ha 60% av totalbeloppet betalt i en delfaktura som ställs ut efter 3 arbetade dagar och då skall betalas omgående. Jag har egentligen inget emot upplägget såvida de leverar den kvalité säljaren och säljmaterialet ger sken av.

Jag läste inläggen i denna tråd och blir inte riktigt klok vart magkänslan pekar åt. Jag hade uppskattat om företaget tagit sig tid att besvara "anklagelserna" främst från Byggahus moderator men även de negativa omdömen som skrivits.

Om det blir ett påbörjat arbete/avtal så kommer jag vara nogrann med det finstilta.
 
Nu känner jag inte till företaget i fråga eller fått någon egentlig uppfattning om företaget då inläggen i denna tråden kommer från medlemmar som bara skrivit i denna tråden.
Däremot hade jag nog inte betalt någonting i förskott - konsumentverket rekommenderar att man betalar när jobbet är utfört.
 
Freeclimb skrev:
Jag hade nog tagit en annan firma de lilla jobb de han göra hos oss dömdes ut av besiktningsman. Så betalar du i förskott så får du ju garanterat inte pengar tillbaka om de gör jobbet fel....
Vet fler som haft problem med dem....
Ok. Ditt råd är noterat. Jag är väldigt nyfiken på din erfarenhet från företaget. Det låter som rena rövarfasonerna. Kan du dela med dig av lite mer konkreta saker? Du borde väl ha mycket textkommunikation med företage, Polisrapport från indrivning/stöldförsök (hur visste du/ni att personerna i västar "kom från" företaget?) Försök ändra storlek på bilderna och lägg upp. Allt som styrker din historia emottages tacksamt.
 
Naturligtvis så presentera dem sig som representanter från företaget... ;=)
Har aldrig haft dylika problem innan, Swedala Sa att detta var en normal offert att alla gjorde så här i va väldigt tveksamma menar förskottet. Dock så uppstod problem med att man började bygget när vi var i utlandet utan att meddela oss, och taket var fuktskadat mm när vi kom hem och man hade inte täckt in detta ordentligt dessutom dömde en av oss anlitad besiktningsman ut detta bygge som icke proffisionellt mm...

du kan meila mig på info@freeclimb.se så ska ja skicka dig mer information...

Skulle nog göra som föregående skrev betala aldrig i förskott för ett bygge blir de fel på det i efterhand är det oerhört svårt att få igen pengar eller att få detta reklamerat har du inte betalat så har du ju en säkerhet ialf. Skulle nog anlita nån annan sen gör var o en som den vill men de har inte speciellt gott rykte om sig om att göra bra jobb, jo snabba jobb men jobben blir så där...

Så kolla med andra hur de löser betalningsfrågan...

JohanOeberg skrev:
Ok. Ditt råd är noterat. Jag är väldigt nyfiken på din erfarenhet från företaget. Det låter som rena rövarfasonerna. Kan du dela med dig av lite mer konkreta saker? Du borde väl ha mycket textkommunikation med företage, Polisrapport från indrivning/stöldförsök (hur visste du/ni att personerna i västar "kom från" företaget?) Försök ändra storlek på bilderna och lägg upp. Allt som styrker din historia emottages tacksamt.
 
M
JohanOeberg skrev:
Vi är på g att anlita Swedala Tak AB för byte av tak; Arbetet beräknas ta 8 dagar.

Det som är nytt för mig är att Swedala enligt offerten vill ha 60% av totalbeloppet betalt i en delfaktura som ställs ut efter 3 arbetade dagar och då skall betalas omgående. Jag har egentligen inget emot upplägget såvida de leverar den kvalité säljaren och säljmaterialet ger sken av.
Det där låter väldigt märkligt! Jag kan förstå att firmor vill ha betalt under tiden för stora långa jobb så att de inte får likviditetsproblem när material skall köpas och löner betalas ut. Men tar arbetet bara 8 dagar så finns ju ingen som helst anledning att betala innan det är klart. Gubbarna får ju inte lön förrän månaden efter och någon kredittid på materialet måste de ju ändå ha. Upplägget ger mer känsla av att de inte tror du kommer vilja betala när du ser resultatet.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Fick den här i brevlådan, och jag bor i Västra Götaland...

Jag ska väl byta tak nån gång inom de närmaste åren, men är det ens värt att ta ut dem för en offert?

Att "flyern" är gjord för att någon ska skriva ett namn på den, men att man inte ens vågar det, känns ju sådär...
 
  • Reklamflygblad från Swedala Tak med texterbjudande om kostnadsfri takkontroll och fast pris på takbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reklamblad för Swedala Tak med text om företagets tjänster, kvalitetslöften och kontaktinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.