antar att bochen är bättre än metabo? eller vad säger ni som har erfarenhet
 
swirve skrev:
Jag har också spanat bordssåg, hade siktet inställt på dewalt dw745 men lite oväntade utgifter gjorde att jag får sänka nivån. Nu kikar jag på bosch pts 10 med rullstativ, ligger på 4k hos bauhaus. Utan stativ tror jag det är 3kkr. Kände lite på en Ryobi häromdagen, men kändes inget vidare. Boschen kändes bättre. Det enda jag tvekar på är den något klena motorn.
bauhaus har ingen bosch såg för 4 tusen
 
jag hade hellst sett en med 95mm sågdjup men de verkar inte finnas på dem billigare maskinerna. så man får helt enkelt klara sig me typ 80mm
 
Precis den jag spanat på. Känns smidigt med stativet!
 
finns det nåt annat alternativ än bosch? läste nånstans om att den glappar i skenorna
 
henkek skrev:
finns det nåt annat alternativ än bosch? läste nånstans om att den glappar i skenorna
Jag köpte AEG TS 250 K på Bauhaus för 4989:- för en månad sedan. Större bord, bättre sågdjup, stabilare anhåll och smidigare stativ än grön Bosch, som jag egentligen tänkte köpa.

Har knappt hunnit använda den och är ingen finsnickare men i butiken kändes det som det var ett bättre val. M
 
Inte i den prisklassen vad jag kan hitta. Tycker den kändes oglapp jämfört med Ryobi/meec/toolson och vad de nu kan heta när de är lite billigare.
 
hittade makita mlt100. dock så kostar den 450 pund. antar att det är typ 6000 här. så de verkar inte vara så många maskiner för 3-4tusen
 
trattalask
Inte en länk, men på hornbach i Malmö:

Bosch verktygslåda för GSR 10,8-2-LI borrskruvdragare på en hylla i en butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Prissänkt skylt på Bosch verktygspaket hos Hornbach, med nytt pris 3899 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Låter onödigt att betala 450 pund när den går att köpa för 4700:- här (om nu din omvandling till 6000:- stämmer) 😀.
Någon som testat makitan och kan ge ett omdöme?
 
Var hittar man den för 4700? :)

6000 va bara en uppskattning 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.