Min sambo och jag har fastnat för movehomes hus 202.
Planen är att bygga i lösvirke och då ändra en del i utseendet på fasaden och även göra lite ändringar i planlösningen men i övrigt vad gäller konstruktion, byggteknik och liknande köra med deras lösningar.
Så min fråga är om någon här har ritningar till detta hus som jag skulle kunna få ta del av.
Hade varit guld värt! 😊
 
Kontakta Trivselhus direkt annars om du vill ändra i planlösningen?

Konstruktionsmässigt är det ett standard 1,5 plan med vinkelutbyggnad
 
Skulle vi kunna göra men med tanke på att dom inte kommer få någon del av kakan eftersom vi ska bygga själva så tror jag inte att dom är så sugna på att dela med sig av sina ritningar 😉
Tänker just med bärighetsberäkningar på limträbalkar osv i och med att det är öppen planlösning i kök och vardagsrum.
 
Det är 2st balkar på ca 2,5 meter, inga konstigheter egentligen. Kolla i moelvens app. Ska ni bygga helt själva? Vem gör konstruktionsritningar för bygglov etc?
Det är verkligen inte ett ovanligt hus, bara att man vänt på placeringen av trappan bort från entrén.
 
Nä vi ska ha snickare till stomresningen men tänkte att det kunde spara mycket arbete om man kunde få kika på en befintlig ritning eftersom vi har fastnat för just det huset.
Får nog bli att rita upp det själva isåfall 😊
 
Ja, det är bara att ta måtten från planlösningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.