AndWig skrev:
Jag förstår inte riktigt vad du menar.
men om du menar hur vi höll uppe valvet så gjorde vi det med plywood och stämp.
Ovanpå detta lade vi träullsplattor och ovanpå dessa gjöt vi.
Vi tog bort stämpen idag och det blev kalasbra.

Mvh
Andreas
Jag har sett någon form av korregerad (stava?) plåt som används som både form och armering, undrade om ni använde dessa eller playwood.......tack för svaret.

Här är en länk till "plåtarna"

http://www.plannja.com/upload/SE/Documents/Broschyrer/cd45.pdf
 
Min uppfattning är att det var väldigt smidigt att använda plywood, detta berodde troligen på att våran snickare var van vid denna metod. Sen skulle jag tro att den yta vi gjöt var lite liten för plåtlösninge, men jag vet inte.
 
morsan skrev:
Haagbard, MathiasS använde väl något liknande i sitt badrum :-/
[länk]
Svara #8 - 08. mars 2005 kl. 21:09 Där finns det bilder ;)
Javisst ja, det hade jag inte sett......tycker det verkar vara enkel & praktisk lösning :)
 
Snygg och illustrativ hemsida. Glöm bara inte att uppdatera frekvent!
 
Nu är stommen rest och vi väntrar in takstolarna som beräknas komma om två -tre veckor. Nya bilder är upplagda.
 
Uppdaterad med nya bilder
 
Inledningsvis kommer vi lägga klinkers i alla rum i källaren, förutom trapphall och hobbyrum där vi lägger parkett. Detta för att inte få en sån källarkänsla.

Takstolarna har nu kommit, dom kom på skärtorsdagen. Jag har nya bilder och uppdatering sker snart. Nu är det bara att spika tak.
 
Uppdaterad med nya bilder.
 
Då har det varit extremt ont om tid igen, jag har inte hunnit uppdatera på länge, men nu finns många nya bilder att titta på.
 
Jag är ledsen att uppdateringen är obefintlig.
Vi har flyttat till en husvagn på tomten och internet fungerar inte ännu.
Jag har många nya bilder att lägga upp.
 
Nu är äntligen sidan uppdaterad. Internetanslutningen kom upp idag, ÄNTLIGEN!!
Det har hänt en del även efter uppdateringen, det kommer snart ännu fler nya bilder.
 
Det händer inte så mycket just nu då snickaren är på semester, men några nya bilder har jag fått in. Fasaden är också behandlad med järnvitriol och ligger och väntar på att komma upp.
 
Hej Andwig,

Såg erat bygge för första gången idag och blev tagen av det! Jättefint! Hur stort blir det, har du ingen bild på den tänkta planlösningen?

mvh
Fam Karlsson går i byggtankar
 
Det blir inte så ofta man hinner uppdatera sidan nu. Men nu är den uppdaterad med nya bilder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.