O
KnockOnWood skrev:
Har detta något med kvinnliga lokförare att göra :surprised:
det har nog med SJ´s problem med att passa tiden.... gravida skenor
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Illustration av en glad äldre kvinna med texten "När folk pratar om mig bakom min rygg tänker jag: 'Wow!' Jag har en egen fandclub!" på en färgglad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jonko och 2 till
  • Laddar…
Skulle aldrig tagit den där sischta groggen...
Giraff med utsträckt tunga som ser trött eller påverkad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag behöver några DSUB-kontakter, men frakten verkar dyr:

En D-SUB DB9 9-pin honkontakt för RS232, visas bredvid pris och fraktinformation på en webbshop.

För er som inte känner till sådama kontakter kan jag meddela att de är ganska små och 10 st ryms lätt i ett vadderat kuvert av mindre modell.
 
richardtenggren
Flaska med Fox Fluid/Oil 10wt, grönt, för framgafflar på cyklar, 1 liter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag skulle köpa olja till framgafflarna för något år sedan, slutade dock med att jag valde en annan butik 😉
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Jag tror jag hittat förklaringen till den dyra frakten för kontakterna. De påstår att förpackningen väger 110 kg !
110 gram är nog närmare sanningen.

Skärmdump som visar förpackningsdetaljer med felaktig vikt angiven som 110 kg för en partipackning kontakter.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Mikael_L
b_hasse skrev:
Jag tror jag hittat förklaringen till den dyra frakten för kontakterna. De påstår att förpackningen väger 110 kg !
110 gram är nog närmare sanningen.

[bild]
Du kunde inte riktigt släppa det där, har funderat länge ... :D ;)
 
Och densiteten med den paketstorleken blir 79,4 kg / dm3

7 ggr högre än bly :wow:
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
b_hasse skrev:
Jag tror jag hittat förklaringen till den dyra frakten för kontakterna. De påstår att förpackningen väger 110 kg !
110 gram är nog närmare sanningen.

[bild]
Jag skickade ett meddelande till säljaren och nu är vikten 0.1 kg och det är "free shipping".
Tyvärr för säljaren är priset ändå inte riktigt konkurrenskraftigt, så jag beställde från någon annan.

Aliexpress har en intressant dynamisk prissättning. Rabatter kopplas på och av med automatik.
Jag sökte en gång efter något som inte är en massprodukt. I takt med att jag sökte blev rabatterna färre och färre, dvs den försvann hos säljarna. Till slut fanns det inte rabatt hos någon, och då gav jag upp. Nästa dag fanns det rabatter igen, och jag valde ut en produkt utan att göra för många sökningar, så att rabatterna inte skulle försvinna igen.

Ett annat intressant fenomen gäller "free shipping". I många fall är det så att om man ökar antalet tillräckligt högt så kostar frakten plötsligt pengar. Jag har varit med om att frakten gått från gratis till ganska dyr när jag ökat antalet från 1 till 2. Anledningen verkar vara att det finns mått- och vikt-gränser för "small package" där frakten är vädigt billig för säljarna.
I sådana fall får men helt enkelt dela upp det på flera beställningar. Säljaren har ändå möjlighet att skicka allt i samma försändelse om det är mest fördelaktigt för honom.
 
Snailman
De har en gräns på två kilo på paketen, så går det över det så är det bättre dela upp på flera försändelser om möjligt.

Även längd på max 50 cm så jag har köpt aluprofiler 50cm långa med billig frakt
 
S
b_hasse skrev:
Jag behöver några DSUB-kontakter, men frakten verkar dyr:

[bild]

För er som inte känner till sådama kontakter kan jag meddela att de är ganska små och 10 st ryms lätt i ett vadderat kuvert av mindre modell.
29.90 bättre pris per styck
 
Småbarn med smutsigt ansikte och keps, med text om barns förmågor då och nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 6 till
  • Laddar…
.. man får la va gla att det bara var lera ;)
 
Animerad figur med förvånad gest och text om kvinnors reaktion när de säger "va?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:rolleyes:
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 5 till
  • Laddar…
Person med färgglad hippieklädsel och glasögon håller i ett koppel med en svart hund, står på en gågata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.