43 817 läst · 324 svar
44k läst
324 svar
Tips på fyrhjulsdriven bil?
Ja, jag har hört talas om att det visst är några som haft synpunkter på att de släpper ut lite för mycket mycket skit. I övrigt är det inget fel på dem, särskilt inte stora 3.0 TDI
Ja man måste ha nått att lägga pengarna på när bilen blir några år gammal, när bälgar och pump pajar kostar det flis, en del bilmärken har problem på den punkten.Johannes Carlsson skrev:
Apropå fyrhjulsdrift, så ska det vara nått som driver på bra, länkar några filmer jag själv tog för några år sen =)
https://www.youtube.com/watch?v=7C0IAa-9CBk
https://www.youtube.com/watch?v=MqdSCYQR89s
Jag vet faktiskt inte vad oprutat pris var, vi diskuterade enbart vad jag ville ha för funktioner och vad jag skulle få lägga för nya pengar utifrån inbyte.. Men det låter som din beskrivning, men minimalt med "lull", men med vinterdäck. Gissar på att oprutat hamnade man ca 100" lägre än vad du landade på. Hade ingen panik att byta utan kunde kört ytterligare med den gamla vilket jag var tydlig med i förhandlingen.fsn skrev:
Njao. Tyvärr lider dessa motorer (2015 och framåt) av problem med kamaxlar, kamkedjor och spännare till kedjorna som slumpvis inte håller rätt kvalitet och ännu värre är att detta verkar fortsätta att vara ett problem, så det är inte bara tidiga bilar som drabbas. I övrigt är det en supermotor.mexitegel skrev:
Jag har lite kontakter på motorutveckling på Volvo och enligt uppgift så benchmarkade dom premiumsegmentets motorer ganska grundligt och BMW var enligt dom jag pratat med den som utmärkte sig oavsett motorstorlek. Det är ju fö en ganska väldokumenterad sanning att Audis styrka inte är motorerna.mexitegel skrev:
BMW är nog riktigt duktiga på motorer, finns ingen anledning att misstro den slutsatsen. Men.....har kört v8 audi för länge sedan och det var grymt. Har kört biturbo v6 audi länge och det var grymt....och 218hk tillsammans med 7stegad Doppel Kupplung Getriebe är också grymt....fsn skrev:
Vore det inte för avsaknaden av luftfjädring och en fjuttig dragvikt så skulle en 530 från 2014-2015 hamna högt upp på inköpslistan....
Har två bekanta som båda åker 313hk diesel Audi och dom är båda jättenöjda, det skall var man vara med en bil som knäcker miljonen. Personligen tycker jag att +300hk borde göra mig lyckligare men dom sista 100hk ger mig personligen väldigt dålig valuta för pengarna. Men likväl, hur grymma dom än är så är det enligt Volvos motorgurus bättre ordning på BMWs motorer.MathiasS skrev:BMW är nog riktigt duktiga på motorer, finns ingen anledning att misstro den slutsatsen. Men.....har kört v8 audi för länge sedan och det var grymt. Har kört biturbo v6 audi länge och det var grymt....och 218hk tillsammans med 7stegad Doppel Kupplung Getriebe är också grymt....
Vore det inte för avsaknaden av luftfjädring och en fjuttig dragvikt så skulle en 530 från 2014-2015 hamna högt upp på inköpslistan....
Är det så fjuttig dragvikt på en 530 jämfört med tex en Audi eller Volvo med motsvarande motor? Nu finns det väl ingen Volvo diesel på 280hk men ändå..
Redigerat: