Föryngra ditt badrum med läckert duschpaket

Kromat duschpaket från Oras med handdusch, termostatblandare och duschstång.

Håller du på med en badrumsrenovering? Passa på att tävla om det här läckra, kromade duschpaketet från Oras med termostatblandare Oras Nova och Oras Apollo duschset. Tillsammans med Bygghemma tävlar vi ut ett set komplett med bl.a. handdusch, duschstång och duschslang. Munstycket har anti-kalk funktion så att rengöringen blir enkel. Termostatblandaren har Ecoflödeskontroll, skållningsspärr och en värmeisolerande yta så att man inte bränner sig.

Totalt värde cirka: 2 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du skulle ha nytta av ett nytt duschset.

Fråga: Vad av detta ingår i duschpaketet 7427 med Oras Nova och Oras Apollo?


1. Tvålkopp
X. Backventiler
2. Både tvålkopp och backventiler

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 3 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
flunker
  • Laddar…
Svar: 2, både tvålkopp och backventiler ingår.
Motivering. På landet har vi ett uråldrigt duschpaket där man måste reglera varmt och kallt vatten individuellt. Resultatet är att det alltid är antingen för kallt eller för varmt, mao inte speciellt trevligt att duscha alls :(
Detta duschpaket hade verkligen kommit till sin nytta för familjen i sommarstugan !
 
T
Svar: 2, både tvålkopp och backventiler.

Vi är precis i tagen att börja riva ur vårat helt original Mockfjärdshusbadrum från 1962 och detta duschset hade vart ett perfekt startskott och bidrag till vårt stundande projekt att få till ett modernt och fräsht badrum.
 
Svar: 2: Både tvålkopp och backventiler ingår.

Den duschen som jag har idag, den sprutar vatten över hela kabinen. Man får blunda när man kliver in annars kan man få en stråle rakt i ögat :) Att få den utbytt vore jättebra
 
Svar: Alternativ 2.

Med ett nyköpt hus och en hel del utgifter så vore det här toppen. Ett stort plus vore även att slippa dagens munstycke som aldrig är bytt sen -76 och har ungefär 10 strålar ut = tar en evighet att duscha.
 
Svar: 2. Både tvålkopp och backventiler

Efter en 4 år lång tillbyggnad med ett taklyft är det snart dax för att bygga det nya badrummet. Detta duschpaket skulle passa perfekt och det skulle spara oss lite tid att slippa leta efter ett duschpaket.
 
Svar: 2: Både tvålkopp och backventiler ingår.

Duschen i vårt badrum (som är gammalt!) behöver verkligen en uppgradering, speciellt nu när barnen börjar bli lite äldre och vill duscha själva!
 
Svar: 2

Eftersom min nuvarande takdusch från Hafa sprutar åt alla håll efterhand som den kalkar igen och handduschen glider ner hela tiden när barnen duschar, vore det trevligt att prova lite kvalité från Oras
 
Svar: 2. Både tvålkopp och backventiler

Enkel och ärlig motivering: Min billiga dusch läcker, behöver nytt.
 
Svar 2
Motivering: bor på landet och är för det mestadels mycket nöjd med mitt hus, förutom att vårat vatten sliter enormt på alla blandare och duschmunstycken. Jag har fått byta 2 blandare nu på kort tid. Skulle också behöva byta ut våran dusch då jag inte kan använda det manuella munstycket eftersom det blir igen kalkat hela tiden. Just nu har jag 1 stor stråle. Skulle vara en stor sten som släppte om man vann detta kitt.
 
Svar : 2

Med detta kitt skulle vi här hemma bli kvitt, efter stress inköp en helg när blandarn rök sönder , en billig hobby grej vi bestämde , nu är även denna sönder & ger ingen värme längre, med 7 duschande varje kväll , är vi i stort behov utav denna grej :)
 
Svar 2
Vår dusch skulle verkligen behöva en uppfräschning, vi har enormt mycket kalk i vattnet här i Gävle, och den är mer vit än blank trots all putsning. Den sk regneffekten påminner mer om frost effekt, då de inte kommer en droppe vatten
 
Svar: 2

Skulle passa bra för uppfräshning i det nyköpta radhuset som har ett original badrum från 1960/61
 
2.
Våran blandare är gammal och sliten. Barnen klarar inte att stänga av den för man måste ta i riktigt hårt för att den ska sluta rinna.
Om någon råkar glömma och spolar vatten någon annanstans hörs ett tjut från ovanvåningen.
Behöver verkligen ta tag i att fixa en ny blandare så barnen inte bränner sig ordentligt en dag.
 
Svar: 2 - både tvålkopp och backventil
Nytt duschset skulle passa som hand i handsken, eftersom vi håller på att uppdatera vårt duschutrymme från 70-talet.
Modellen är precis lagom för att få plats, är snyggt designat och alldeles perfekt för oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.