mexitegel skrev:
Gråa bilar är helt värdelöst i dimma. De syns inte ;)
Man slipper P-böter och fartböter :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
P-plats skrev:
Nu står det en fyrhjulsdriven bil även hemma hos mig... :cool:

[bild]
Ni har VÄLDIGT dimmigt, eller så glömde du linsskyddet..
För jag ser inget..
 
Snigla skrev:
Ni har VÄLDIGT dimmigt, eller så glömde du linsskyddet..
För jag ser inget..
Fattade inget om vad ni skrev om så jag kollade in min bild i en annan telefon...
Nu fattar jag för bilden e ju helt grå!?

Gör ett nytt försök med samma bild:

Röd SUV parkerad framför ett kontorsbyggnad på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Snygg! Skoda va?
 
Mattias_Jo1 skrev:
yetin har ju inget bagage utrymme.
Lite för litet, men å andra sidan - med lastnät så har man ordentlig höjd att lasta på! (inte som i alla andra bilar som böjer av nedåt i bakänden)
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Jepp, det är en Skoda Yeti TDi 4X4.
Perfekt storlek för mig och min sambo och framförallt en grym dragbil till husvagnen.
Min sambo kör redan en Yeti sedan tidigare där våra två hundar får gott om plats i bagaget... 👍
 
  • Gilla
Mattias_Jo1 och 1 till
  • Laddar…
Har själv en Yeti TDi 4x4 2016
Ok. Det är ingen "heavy duty" för lantbruk eller jakt, men en jäkligt tuff liten kaxig och svårstoppad familjebil. Har några små egenheter, men överlag trevlig och bra.
Skulle kanske välja en annan om vi hade haft en stor barnvagn eller liknande.
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Hämtar idag vår första fyrhjulsdrivna bil så det blir en test ut till fritidshuset i helgen där ängen som vägen går över kan vara lurig på vårkanten (som nu kommit). Det är ju ingen terrängbil direkt utan V90 CC men vi behövde bättre framkomlighet vintertid framöver då vi har ca 5km grusväg till fritidshuset och vägen kan vara dåligt plogad och även isig i backarna.
 
  • Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
F
AndersS skrev:
Hämtar idag vår första fyrhjulsdrivna bil så det blir en test ut till fritidshuset i helgen där ängen som vägen går över kan vara lurig på vårkanten (som nu kommit). Det är ju ingen terrängbil direkt utan V90 CC men vi behövde bättre framkomlighet vintertid framöver då vi har ca 5km grusväg till fritidshuset och vägen kan vara dåligt plogad och även isig i backarna.
Underbart att sälja in en bil för 550000kr eller nåt sånt med motiveringen 5km grusväg till fritidshuset som kan vara dåligt plogad och isig. Well played... (y)
 
fsn skrev:
Underbart att sälja in en bil för 550000kr eller nåt sånt med motiveringen 5km grusväg till fritidshuset som kan vara dåligt plogad och isig. Well played... (y)
Fundera istället på vad prisskillnaden är mellan en fyrhjulsdriven v90 och en v90cc. Småpengar i skillnad. Och att fyrhjulsdrift är en bra grej i ett land med vinter halva året behöver man antagligen inte argumentera för, iallafall inte i denna tråd.

XC/CC bilarna brukar komma med lite längre fjädringsväg vilket också brukar betyda lite mjukare chassie - väldigt behagligt jämfört med de vanliga låga bilarna.
 
fsn skrev:
Underbart att sälja in en bil för 550000kr eller nåt sånt med motiveringen 5km grusväg till fritidshuset som kan vara dåligt plogad och isig. Well played... (y)
Det är ingen som sålt in den till mig utan ett eget val och det var dags att byta bil, samt efter att xx antal gånger fastnat i lera och snö så tänkte jag lite på hälsan då man nu börjar uppnå en ålder att man ska vara lite försiktig.
Visst den var ju inte gratis, men du behöver definitivt inte lägga upp de summor du nämner såvida du inte plockar på alla möjliga tillägg vilket är ett individuellt val. Kravet var hyfsad frigång under, fyrhjulsdrift, diesel och dragkrok. Så kör vi den som nuvarande V70 i 9 år och 25.000 mil blir årskostnaden ganska rimlig utifrån vad vi vill betala. ;)
 
Snigla hur går det på lanned?
Barmark igår, i natt 20+ cm snö här i risbygden.. ingen blåst dock så bara köra.
Bil täckt med tjockt lager snö framför en lada, vilket visar nattens kraftiga snöfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersS skrev:
Det är ingen som sålt in den till mig utan ett eget val och det var dags att byta bil, samt efter att xx antal gånger fastnat i lera och snö så tänkte jag lite på hälsan då man nu börjar uppnå en ålder att man ska vara lite försiktig.
Visst den var ju inte gratis, men du behöver definitivt inte lägga upp de summor du nämner såvida du inte plockar på alla möjliga tillägg vilket är ett individuellt val. Kravet var hyfsad frigång under, fyrhjulsdrift, diesel och dragkrok. Så kör vi den som nuvarande V70 i 9 år och 25.000 mil blir årskostnaden ganska rimlig utifrån vad vi vill betala. ;)
CC kommer bli en kioskvältare och mest sålda volvon tror jag. Det är ett koncept som funkar här helt enkelt, av goda skäl.

...dock tycker jag det är synd att den inte finns med luftfjädring på alla hjul som A6 Allroad har, det gör att jag väljer bort den nu när det är dags för nyare bil.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Ja, man kan ju tycka att det borde finnas som tillval eftersom XC90 har det.
Köpte en Grand Vitara till svärfar, riktigt skönt med låsbar diff och lågväxel, även fast markfrigången och motor+växellåda inte är lika bra som på t.ex. XC70
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.