F
Bygger altan mitt i vintern och tänkte försöka mig på en fris.Och frågan är då om det kommer att se lökigt ut med endast 1 trallbräda som fris som jag initialt hade tänkt mig eller om man skall ta två istället? Det är 145mm bred trall.
 
Det beror lite på hur stor altan är skulle jag säga. Är den inte jättestor så funkar det bra med en frisbräda. Vår altan är på C:a 6x8 meter och jag har två 120 brädor som fris och det ser snyggt ut tycker jag :)
 
  • Gilla
Vesa85
  • Laddar…
F
Den är åt helvete för stor. Går på två sidor på huset där den på ena sidan är 10,80x4 fast där försvinner det en infälld trappa som är 2,5m bred.Och på andra är 7,30x2. Sen ytterligare 15x7m ett etage ner men i den utgår 30kvm för en pool.
 
fsn skrev:
Den är åt helvete för stor.
En altan kan aldrig bli för stor har jag hört :D

Två frisbrädor är ju snyggt så varför inte :)
 
Ja har en 93kvm altan som byggdes förra sommaren, har en bräda som fris, och även 2 st på olika ställen i motsatt riktning mot övrig trall om du förstår va ja menar, för att få ner mängden spill, tycker de är snyggt och funkar på större altaner.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Korvgubbe
Det är naturligtvis enbart en fråga om tycke och smak, och sådant skiljer sig ju som bekant från person till person. Men jag tycker att två brädor är snyggast i 99% av fallen.
 
F
buspojken skrev:
Ja har en 93kvm altan som byggdes förra sommaren, har en bräda som fris, och även 2 st på olika ställen i motsatt riktning mot övrig trall om du förstår va ja menar, för att få ner mängden spill, tycker de är snyggt och funkar på större altaner.
förstår exakt hur du menar, tänkte göra likadant. Mycket praktiskt då man kan slå upp rålängder och rensåga med sänksågen efter att trallen är skruvad.
 
Två brädor, en ser fel ut.

Träaltan med utemöbler framför rött hus, eventuellt felaktigt monterad bräda synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Träd beskurna till formen av höga stolpar med klätterväxter, i en parkmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Betongkepsen
  • Laddar…
Bild nummer två har ju ingen koppling till ämnet... mer än att i änden av allén är ett elskåp..
 
  • Gilla
Betongkepsen och 1 till
  • Laddar…
F
niklasn skrev:
Två brädor, en ser fel ut.

[bild]
Fast det är en helt annan tyngd och robusthet i 145 jämfört med 120 när man tittar på det så jag är inte helt säker.
 
  • Gilla
jacomart
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.