Har överlag väldigt bra erfarenheter av Bosch tumlare..!
 
Othahaiti skrev:
Jag håller med om att priset är högt. Men som det ser ut nu så har vi lagt ca 1000/år totalt för vår torktumlare. Tillkommer elen. Dyrt eller inte får man ju avgöra själv. En billigare som håller är ju alltid önskvärt.

Vi hade en Electrolux i vårt förra hus. Den somnade in efter 5 år. Inköpspriset var ca 5000. Så årskostnaden blev densamma. Skillnaden är att denna slipper vi laga lika ofta. Men vi kanske fick ett måndagsex.


Kanske bara är jag, men föredrar en 5 k tumlare i fem år än 10-12ks i 10 :)
 
Harald Boye skrev:
Kanske bara är jag, men föredrar en 5 k tumlare i fem år än 10-12ks i 10 :)
Det som ofta förbises både i tester och när man väljer tvättmaskin/tumlare är hur mycket dom sliter på kläderna.
En endaste tvätt innehåller ofta kläder för tusentals kronor, om en sämre maskin kortar livslängden på kläderna snabbare än en bättre så gör det stor större ekonomisk skillnad än inköpskostnaden för maskinerna.
 
Har en Bauknecht som snart är inne på 12:e året (mellanprisklass inkl 5 års garanti som inte utnyttjats) och den körs dagligen pga att jag har dalmatiner (periodvis mer än en) som är etter värre än katthår. Fyller dock inte tumlaren för mycket så den förbrukar nog en hel del el. Intressant att läsa tråden - den kommer inte ersättas av alltför dyr maskin.
 
Andreas117 skrev:
Denna har vi , & kan bara rekommendera !
[länk]

5 barn i familjen så den går minst 2 ggr om dagen, torkar tvätten snabbt & inga problem med den, + att det är 5 års garanti! 👍
Den där ser intressant ut. Hur tycker du att filtren fungerar?
 
Dags för en uppdatering. La idag en order på en Electrolux E128HT40 värmepumpstumlare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.