Är det någon här som byggt Fiskarheden av någon modell och har en specifikation på exakt vilket material som följer med?

Tänkte på antal meter virke osv så att man kan jämföra det med att plocka ihop ett lösvirkeshus själv
 
klain skrev:
Är det någon här som byggt Fiskarheden av någon modell och har en specifikation på exakt vilket material som följer med?

Tänkte på antal meter virke osv så att man kan jämföra det med att plocka ihop ett lösvirkeshus själv
Vi bygde lösvirke, och hamnade ett par hundra tusen billigare än FH materialsats. Totalt 1,1 Msek för 175 m^2 plus 45 m^2 vidbyggt garage. Då fick vi dessutom en kraftigare stomme, mer isolering, OSB-skivor överallt samt kök- bad- och garderobsinredning för ca 300 kkr i den summan
 
Men då ingår förstås inga ritningar, färdiglagade längder, hjälp av säljare, bygglovsritningar, snygga kataloger osv :)
 
Ja att det blir billigare de vet jag men det skulle vara roligt att se materialspecen så att man jämför samma saker.
Jag sitter nämligen som byggsäljare på dagarna och räknar på mycket hus och så.
 
J
Detta skulle jag vilja se med :) Kom igen! Nån måste ju ha detta!
 
Jag sitter nämligen som byggsäljare på dagarna och räknar på mycket hus och så.
Om man som privatperson använder andras ritningar och specar är det OK. När en byggsäljare gör det yrkesmässigt
är det brott mot upphovsrätten.Står ofta på ritningar och handlingar FÅR EJ KOPIERAS.
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Först meningen skulle vara markerad som citat" klain skrev"
 
Är du byggsäljare kan du väl förhoppningsvis speca ett hus själv ? Inte sno någon annans jobb.
 
Vi har precis flyttat in i vår fiskarhedenvilla, och jag kan dela av mig av våran material-spec.
Nu ritade vi om huset ganska rejält både vad gäller planlösning (Där vi inte behöll något alls) och exteriör. Vi la till en takkupa, balkong, höjde vägglivet, satte egen fönstersättning och en farstukvist. Detta var inget som dom tog något extra beltalt för att rita upp, så länge vi utgick från en färdig modell...
Pris på leveransen var 1 360 000kr.
 
icho skrev:
Vi har precis flyttat in i vår fiskarhedenvilla, och jag kan dela av mig av våran material-spec.
Nu ritade vi om huset ganska rejält både vad gäller planlösning (Där vi inte behöll något alls) och exteriör. Vi la till en takkupa, balkong, höjde vägglivet, satte egen fönstersättning och en farstukvist. Detta var inget som dom tog något extra beltalt för att rita upp, så länge vi utgick från en färdig modell...
Pris på leveransen var 1 360 000kr.
Hur stort var huset? Ingick garage?
Det står inget om kök, badrumsinredning, garderober osv i materialspecifikationen, men jag antar att det även ligger i 1360 000 kr?
 
Det är 1 3/4 plan, med 152m² BOA.
Garage ingick ej, ej heller kök, badrumsinredning eller garderober och parkettgolv.

Som information kan jag även säga att vi gjort allt arbete utom stomresning av huset själva.

Byggkostnad exklusive tomt, men inklusive alla avgifter som tillkommer så hamnade vi på ganska exakt 3 miljoner och då har vi byggt ett 52m² varmgarage också.

Vi valde kök, kommoder till badrum, och garderober från IKEA för ca 90 000kr, Till de två badrummen valde vi blandare och duschar från INR för ca 55 000. Kakel och klinker landade på 190 000 inkl arbete.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.