Hej

Vet någon om skiffer fungerar tillsammans med golvvärme. Vi har tänkt att lägga det i ett badrum och vill inte att det ska spricka mellen fogarna.

Har någon tips och idéer om detta???

//Anders
 
Man kör väl med samma flexibla fogmassa som till klinkers - eller?!

Alltså bör det inte vara några problem med skiffer och golvvärme.
 
Det är täskikt och fixet som tar upp ev. rörelse i plattan under.
 
Hej

Tack för svaren. Det är säkert precis som ni säger att man behandlar det som vanlig klinker. Men jag kände mig bara lite osäker för det är ett så "naturligt" material. Det har nämnligen ingen behandlad yta.

//Anders
 
Vi har också lösa planer på att använda skiffer, framförallt i vår entré. Vi är dock oroliga för kostnaden. Vilket pris har ni fått / m2?
 
pandy skrev:
Hej
.  Det har nämnligen ingen behandlad yta.

//Anders
Vi har skiffer i hallen som har funits där i 60 år. Lackat en gång men lacken har slitits som tur är ( halkrisk). Då du tänker ha den obehandlat i badrum så hoppas att du inte blir störd av att man ser varenda vattendroppe som blir till stor mörk fläck tills det torkat ( material är porös till den grad att skiffergrått växlar till svart i fuktig tillstånd = med stort kontrast i färg ???
gaia
 
Skiffergolv är snyggt så länge ingen vandrat på det...allt syns..våta fötter...hundtassar-hår...spill..damm..skor med saltsnö på =jättefläckar.

Visserligen två hundar o två barn men det är inte kul att dammsuga hallen en och ofta två gånger om dan.. :p

Dammsugarn står alltid framme placerad som en vakt i ett hörn.Inte lönt att ställa undan den.
 
Vi hittade ett tumlat skiffer med storleken 10 x 10 cm. Det kommer från Indien och jag tror det kostade under 400:-/kvm. Det är gråsvart och blir som nämnt ovan riktigt svart när det kommer vatten på det. Denna stenen är relativ mjuk, man kan faktiskt rispa med kniv i den men det borde fungera i ett badrum.

Jag hoppas inte vi kommer dra in så mycket snöslask där. Enligt butiken så kan man vaxa det så att kalkfläckar (kanske också snöslask) inte fastnar lika lätt.

//Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.