Slå en signal till Verisure och berätta om din installation för Garda håller din uppsägning i 2 veckor bara för att du inte skall kunna ångra dig (2 veckors ångerrätt). De dubbel monterar larmet så inga sabotagelarm kommer in till Verisure så dom får vetskap att du håller på att byta. Seriöst... De säljer ett larm med ett skyhögt avbetalningskontrakt, köper du samma larm på nätet kan du få det för ca 5000kr. En vän gjorde misstaget att inte själv kontakta Verisure och sitter nu med ett dyrt avbetalningskontrakt med sämre service än vad hon hade innan.
 
Mr9 skrev:
Slå en signal till Verisure och berätta om din installation för Garda håller din uppsägning i 2 veckor bara för att du inte skall kunna ångra dig (2 veckors ångerrätt). De dubbel monterar larmet så inga sabotagelarm kommer in till Verisure så dom får vetskap att du håller på att byta. Seriöst... De säljer ett larm med ett skyhögt avbetalningskontrakt, köper du samma larm på nätet kan du få det för ca 5000kr. En vän gjorde misstaget att inte själv kontakta Verisure och sitter nu med ett dyrt avbetalningskontrakt med sämre service än vad hon hade innan.
När jag köpte larmet så sa dom att det beror på att dom enligt lag inte får sätta mig larmlös, skulle dom säga upp det samma dag och jag ångrar mig så sitter jag utan larm om ca 3 månader. Så vad baserar du det uttalandet på?
Snarare så att dom håller uppsägningen just för att du ska kunna ångra dig?
 
snige skrev:
När jag köpte larmet så sa dom att det beror på att dom enligt lag inte får sätta mig larmlös, skulle dom säga upp det samma dag och jag ångrar mig så sitter jag utan larm om ca 3 månader. Så vad baserar du det uttalandet på?
Snarare så att dom håller uppsägningen just för att du ska kunna ångra dig?
Vilken lag skulle det vara? Kanske Guardas "hitta på lag". De håller uppsägningen bara för de inte vill att du skall få reda på vad som är sanningen om företaget. När det gått två veckor och du får rätt fakta är det försent att ångra dig och du är fast. Vilket företag skulle inte acceptera att du ångrade din uppsägning för att fortsätta vara kund?
 
Mr9 skrev:
Vilken lag skulle det vara? Kanske Guardas "hitta på lag". De håller uppsägningen bara för de inte vill att du skall få reda på vad som är sanningen om företaget. När det gått två veckor och du får rätt fakta är det försent att ångra dig och du är fast. Vilket företag skulle inte acceptera att du ångrade din uppsägning för att fortsätta vara kund?
Vad är sanningen om företaget då? Det som verisure säger till dig? Eller vad menar du med att man inte ska "få reda på den"?
 
snige skrev:
Vad är sanningen om företaget då? Det som verisure säger till dig? Eller vad menar du med att man inte ska "få reda på den"?
Att säga upp ditt befintliga avtal med tidigare leverantör har ingenting med att ångra ditt köp från ny leverantör för där gäller hemförsäljningslagen alternativ distansförsäljningslagen. Garda vill bara att "kunden" inte skall få annan information under ångerrätten vilket gör att kunden ångrar sitt dyra avbetalningskontrakt med Guarda så därför håller man på uppsägningen tills ångerrätten gått ut. Tjänsten Gurda levererar ger man sken av det är samma som andra larmbolag har men så är det inte.
 
  • Gilla
Rolfson
  • Laddar…
Garda har lu en larmcentralkontakt och uppger att de har avtal(? )med flera bevakningsfirmor vilket innebär att det företag som har bil närmast larmet åker dit. Vet någon hur bra detta fungerar?

Är det möjligt att köpa ett eget godkänt larm och ansluta sig till en larmcentral med samma förutsättningar. Verisure kräver, tror jag, att larmet är godkänt ur deras synpunkt sett samt att avtal med relativt hög månadskostnad skrivs. Finns det möjlighet att ansluta sig till tex Lövestads och sedan få larmutryckningar v.b. Vad kommer detta att kosta??
 
Ett larm anslutet till larmcentral krävs det oftas att det är installerat av en godkänd installatör.
Guarda har säkert avtal med polisen också så de kan skicka insatsstyrkan när din katt falsklarmar *ironi* men du kanske ser genom alla fantastiska grejor som Guarda lovar..
 
Megamus skrev:
Hej! Köpte nyligen av Garda och är helnöjd..
Betalar 499:- i månaden i 36mån o sen endast 399:- per år till larmcentralen.
Installationen fick jag gratis då jag köpte massa extrautrusting :)
Bästa larmbolaget yet, o jag har haft o göra med de flesta! :p
Är du fortfarande nöjd med bolaget? Vi funderar på o byta från verisure.
 
RilleRock
snige skrev:
när jag köpte larmet så sa dom att det beror på att dom enligt lag inte får sätta mig larmlös
Ja säger då det.... :D
 
D
Han menade naturligtvis lealös :D
 
Ångerrätten för Gardas larm är 14 dagar från installation, inte köp och kontraktskrivande.
 
Visst är det dyrt jämfört med vad man kan hitta på internet, men om man sitter på jobbet och får 25 sms från ett buggigt kineslarm så att man får problem att återställa
 
Strula med retur, garanti, buggfix... Då kanske man ångrar sig...
10-15'000 extra för installation, räntefri avbetalning tycker jag kan vara okay.
Jämför med att ha Verisure resten av livet....
I mitt fall skulle jag tjäna ca 90'000 kr om larmet funkar i 20 år (12 års garanti från tillverkaren ;-)
 
  • Gilla
DaaM
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.