Verkter har 10% på allt, köpte min GKF 600 där för ett tag sedan och de hade då ett komplett paket billigare än alla andra hade de valiga paketet.

www.verkter.se , rabattkod "Rabatt10".
 
När jag ska bära sten vid murbygge osv så har jag använt ett par Tegera 9205. Håller väldigt bra mot vassa kanter på leca och murstenar.

http://www.lannasport.se/sv/articles/2.3098.160521/tegera-9205

Guide 5010 som shakula länkade till ovan håller inte alls för detta, går sönder på en förmiddag. Har man lätta stenar utan vassa kanter kan det förstås funka. Jag har istället använt 5010HD som har mer skinn i handen, men även den går sönder.

5051 har jag inte provat tidigare men jag tror också att dom håller mycket bättre, kanske lika bra som Tegeran.
 
Är stenarna vassa, typ blockmur kör jag med billigaste svinnarv. De håller rimligt bra och blir mjuka rätt fort av slitaget. Annars blir det typ Tegeran MathiasS länkade till.
 
MathiasS skrev:
När jag ska bära sten vid murbygge osv så har jag använt ett par Tegera 9205. Håller väldigt bra mot vassa kanter på leca och murstenar.

[länk]

Guide 5010 som shakula länkade till ovan håller inte alls för detta, går sönder på en förmiddag. Har man lätta stenar utan vassa kanter kan det förstås funka. Jag har istället använt 5010HD som har mer skinn i handen, men även den går sönder.

5051 har jag inte provat tidigare men jag tror också att dom håller mycket bättre, kanske lika bra som Tegeran.
Det var visserligen 5051 jag länkade till för stenarbete, även om själva länk texten ser ut som 5010.
Jag har inte provat dem så har ingen personlig erfarennhet. Har också använt Tegera innan, just de du länkar till och kan intyga att de är bra hanskar. Nu gjorde priset mig villig att prova annat.
 
Jo jag såg senare att länknamnet förvillade lite men min information var rätt i sak även om det råkade bli så att jag kanske antydde att du menat något du inte menat.....hoppas det är ok.

5051 har jag inte heller provat förut, nu beställde jag tre för jag tror det är en utmärkt handske som tål lite mer, framtiden får utvisa hur den står sig mot Tegran som jag tycker är lite för fladdrig för generellt arbete.
 
Pax vobiscum, dina synder äro förlåtna! :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Fick lära mig ett trick av en gammal snåluv som jag jobbade åt hur man spara på handskarna när man ska lyfta sten och sånt som sliter hårt, man lämnar dom i bilen...
 
  • Gilla
henq och 6 till
  • Laddar…
...det har jag testat. Funkar dåligt på kontorshänder.
 
  • Gilla
snowjim och 3 till
  • Laddar…
E
Svartvit bild på en mustaschprydd man i bar överkropp som poserar med sin arm och gör en muskel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TBrogren och 5 till
  • Laddar…
Onekligen bra priser om man ska lita på det överstrukna orginalpriset (vilket man såklart inte ska).

http://www.ullaredlantman.se/arbetshandskar/arbetshandskar/

Vilken handske ska man köpa?

Jag vill ha en till renoveringsarbete, tunn ofodrad med bra känsla och en till trädgårdsarbete (också ofodrad men kanske med mindre krav på känsla) och man vill såklart passa på att få en riktigt bra handske till lågt pris.

Hjälp
 
Redigerat:
  • Gilla
Rådalen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.