Hur går det? Nån med mer info och bilder??
 
  • Gilla
Gödestad
  • Laddar…
hablam skrev:
Hur går det? Nån med mer info och bilder??
Hej hablam,

Det går bra, inte många veckor kvar tills besiktning och vi får tillträde, jag kommer lägga upp lite bilder så snart jag kan.

Mvh, Fredrik
 
Gödestad skrev:
Hej hablam,

Det går bra, inte många veckor kvar tills besiktning och vi får tillträde, jag kommer lägga upp lite bilder så snart jag kan.

Mvh, Fredrik
Va kul! Jag och tjejen har nu länge suktat efter ett optimal 153. Men vi har varit osäkra om lb-hus då dom kursa för ett tag sedan... Säljaren vi pratade med var dock oerhört trevlig och väldigt ärlig. Alltid kul att se lite bilder och höra andras tankar om hur dom tycker att bygg processen gick.
 
  • Gilla
Gödestad
  • Laddar…
mrjim
Vi har inte kommit lika långt som Gödestad, men än så länge har bygget flutit på riktigt bra. Vi har ett snickargäng som verkligen har yrkesstolthet och vill att allt ska vara perfekt.
 
  • Gilla
Gödestad
  • Laddar…
Hej, Vad kul med en tråd ang LB-hus. Jag och min man är sugna på att bygga ett LBhus Optimal 134. Har träffat säljaren i Landsrona och han verkar vettig.

Ni som har byggt med LB-hus eller håller på, vilka tillval har ni gjort?
Och vilka bortval?
 
  • Gilla
Gödestad
  • Laddar…
mrjim
Vi har inte valt bort något. Däremot valde vi till isolerade innerväggar, lådor i kök, lite bättre vitvaror, inbyggnadsugn, lite extra eluttag och garage.
Har säkert glömt några tillval som vi gjort.
 
  • Gilla
Gödestad
  • Laddar…
Gödestad skrev:
Hej hablam,

Det går bra, inte många veckor kvar tills besiktning och vi får tillträde, jag kommer lägga upp lite bilder så snart jag kan.

Mvh, Fredrik
hur blev det?
 
  • Gilla
Gödestad
  • Laddar…
Hej!

Det blev oerhört bra! Igår blev vi fotograferade för något slags kampanj. Efter att vi bott i vårt nya hus i en månad nu så kan jag konstatera att vi är riktigt riktigt nöjda med vårt val av LB hus.

Jämförelsevis med de tillverkare vi tittat på i över ett år innan vi bestämde oss så ligger man på en genomgående hög kvalité.

Jag kommer skicka ett mer ingående inlägg med bilder framöver, och även lista de tillval vi gjort.

Tills dess!

Vänliga hälsningar
Fredrik


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peppis20 och 1 till
  • Laddar…
Ser jättefint ut och ser med spänning fram emot fler bilder :

Vi är i planeringen av planlösning och har tittat på det huset ni valt, optimal 143 antar jag att det är.
Hur upplever ni badrummen? På ritningen ser dom väldigt små ut.

Just nu lutar det åt optimal 134 för vår del!

Gödestad skrev:
Hej!

Det blev oerhört bra! Igår blev vi fotograferade för något slags kampanj. Efter att vi bott i vårt nya hus i en månad nu så kan jag konstatera att vi är riktigt riktigt nöjda med vårt val av LB hus.

Jämförelsevis med de tillverkare vi tittat på i över ett år innan vi bestämde oss så ligger man på en genomgående hög kvalité.

Jag kommer skicka ett mer ingående inlägg med bilder framöver, och även lista de tillval vi gjort.

Tills dess!

Vänliga hälsningar
Fredrik


[bild]
 
Stort grattis!

Hur mycket blev huskalkylen på exklusive tomt och anslutningsavgiter?

Då menar jag hus + tillval + schaktkostnader osv
 
  • Gilla
NorthernLiving
  • Laddar…
@katten1234 Jag återkommer med en full redogörelse för kalkyl och utfall.
 
Gjorde ni några ändringar från den befintliga planlösningen när ni byggde?
 
Vi har haft en riktigt dålig upplevelse av LB Hus. För att sammanfatta.
Deras underleverantörer dvs snickare och markentreprenörer som utför själva bygget, de sålde i sin tur bort jobbet till andra. Dessa genomförda fruktansvärt dåligt jobb som inte kontrollerades av LB alls. Vi pratar fel som att det är olika färg på fog i badrum, slarvigt kapade plattor, sned plattsättning, ej byggt enligt ritning i kök, skavanker och enkla lösningar överallt. Över 30 punkter att åtgärda.

Då försöker de undvika att åtgärda saker. Har möten där del Iovar en sak men genomför ej det och "minns inte" överenskommelser.

De tar oändligt lång tid att få svar på mail och allt är en kamp. Minsta lilla åtgärd. Är så slitsamt och tröttsamt.
Och de pratar och pratar, har smarta svar på allt, men så framkommer det att det är skarvningar på sanningen och inland rena lögner.

Vi har nu bott i ett år och har inte en fungerande tomt, haft trasig värme sen vi flyttade in och de återkommer inte trots mail på mail, så vi kan slutföra detta.

Nej. De må vara billigare men det är inte värt det.
 
  • Gilla
Wally 91
  • Laddar…
Jag har rensat bort inlägg gjorda av LB-hus.

Byggahus forum är avsett för privatpersoner, företag får inte göra inlägg.

LB hus och andra företag som känner behov av att skriva genmäle kan få ett genmäle publicerat här efter förhandskontroll av forumets admin. Bla. för att undvika personangrepp på företagets namngivna kunder. Det höjer inte direkt förtroendet för ett företag att de "hänger ut" sina namngivna kunder på ett forum...

/moderator
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.