** Update:

När han satte hårdfogen syntes det sneda extra mycket så vi valde att inte fortsätta med arbetet. Vi kommer inte att betala för arbetet och väljer att ta in ny hantverkare, denna gång med extra noggrann efterforskning.

När jag påpekade att det var snett sa inte hantverkaren något till sitt försvar utan han sa bara "jo, det är det" .. Så han var väl medveten om problemet.
 
Jag har driver eget som snickare och jag vill avråda alla från att använda servicefinder, dorunner och allt vad det nu heter. Visst kan det finnas bra hantverkare där men dom flesta som änvänder deras tjänster gör det eftersom dom inte får jobb den vanliga vägen.

Speciellt servicefinder och dorunner är riktiga skojföretag. Deras försäljare ringer minst 1 gång i veckan och är väldigt otrevliga och ger sig aldrig. I princip idiotförklarar dom en för att man inte vill köpa deras tjänster. Gå in och läs deras omdömmen på tex rejta så inser man ganska snabbt att ungefär hälften har dom skrivit själv.

För övrigt så ser Kaklingen förjävlig ut. Låt honom inte göra klart utan anlita en annan som får göra om och göra rätt.
 
S
ksud skrev:
** Update:

När han satte hårdfogen syntes det sneda extra mycket så vi valde att inte fortsätta med arbetet. Vi kommer inte att betala för arbetet och väljer att ta in ny hantverkare, denna gång med extra noggrann efterforskning.

När jag påpekade att det var snett sa inte hantverkaren något till sitt försvar utan han sa bara "jo, det är det" .. Så han var väl medveten om problemet.
varför lät ni honom fortsätta? då har ni i princip accepterat.
ni måste säga att detta accepterar ni inte.. han måste riva allt nu. och ni skall inte behöva betala, varken matrial eller extra tiden
 
SBH skrev:
varför lät ni honom fortsätta? då har ni i princip accepterat.
ni måste säga att detta accepterar ni inte.. han måste riva allt nu. och ni skall inte behöva betala, varken matrial eller extra tiden
Han sa att det skulle bli rakt när han skulle sätta fogen, vilket det inte alls brev. Vi kommer inte att betala för arbetet och det var han med på.
 
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
ksud skrev:
Han sa att det skulle bli rakt när han skulle sätta fogen, vilket det inte alls brev. Vi kommer inte att betala för arbetet och det var han med på.
Gör det själv, det kan inte bli värre.
 
Tråkigt att se att de blivit så otroligt dåligt. I detta fallet skall ni inte betala en krona!
Släpp inte in denna klåpare i ert hem igen. De finns jätte många riktlinjer för hur en plattsättning skall vara utförd.
Mycket av de kan ni läsa på BKR.SE. Ni skall även höra er till servicefinder, kanske har dom någon garanti.
Pratade med dom senast idag och motargumentera deras tjänst som tyvärr inte alltid fungerar. INTE MEDLEM.
Enligt dom så använder de bara seriösa hantverkare och hade vart kul och höra vad dom säger om detta.

Hur har det gått nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.