Hej! Funderar på att köpa en färdig stuga som ska andvändas till jakt och fiske. Inge behov av kök/vatten/El enbart stugan igentligen. Nån som har erfarenhet eller vet av vart man kan köpa en bra stuga till en bra peng? Måste inte vara en timrad stuga.
Tänkt att bygga på plintar.
Tack för svar!
 
Vad har du tänkt dig för storlek? Är det en begagnad eller ny stuga du är ute efter? De flesta byggvaruhus säljer ju friggebodar i byggsatser där man kan välja till allt från isolering till inredning av olika slag. Själv köpte jag en Jabo Smara 15m2 på Krauta för några år sedan. Kom i två paket och går väl att smälla upp på ett par dagar om man lägger manken till.
Vet inte om man kan köpa nytt som levereras färdigbyggt men omöjligt är det väl inte, så länge den inte är för stor. Annars vill ju folk ibland bli av med sina begagnade bodar och småhus när de ska bygga nytt, brukar hamna på blocket....
 
Tänker mig en stuga mellan 15-30m2, har tittat mest på nya stugor. Men jag har även letat begagnade stugor. Min plan är att vara ledig till hösten, enbart för stugan skull, så tiden finns oavsett om det blir en ny eller begagnad stuga. är väldigt öppen för förslag😊
Tack för svar!
Inläggslista Svara •••
 
S
inte lättare med byggsats?
 
Har du väg som en lastbil kommer fram på där du tänkt bygga? Har du el där, eller en dieselgenerator så att du kan driva/ladda verktyg?

Har du ingen väg kan du nog glömma färdigbyggt. Har du el och lämpliga verktyg bygger du å andra sidan något av lösvirke på ett par veckor. Halva tiden om du har hjälp.
 
Finns en väg som tar en cirka 60m från där bygget är tänkt. Elverk går att fixa, om så är fallet.
 
Har byggt flera stugor(byggsatser) från KEO-stugan. Har funkat riktigt bra, jag har inga direkta erfarenheter av att bygga, så jag måste säga att det varit smidigt!
 
Jajust jag faktiskt kikat en del på dom stugorna. Verkar va rätt shyssta byggsatser på stugorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.