Ska koppla på toalett och golvbrunn på avloppsstammen på övervåningen men finns att två grenrör på varandra (ett T 110-75 och ett 110-110) bygger för högt, toalettanslutningen hamnar 1 decimenter ovanför färdigt golv.

Min undran är därför, finns det grenrör med dubbla anslutningar, dvs ett grenrör med både 110-110 och 75 anslutning?

Hoppas ni förstår vad jag menar...eller är jag ute och cyklar överhuvud, löser man det på annat vis?
 
Jag har lite svår att förstå vad du menar men undrar om det verkligen är klokt att använda T-kors. Det är nog nästan alltid knasig när det handlar om avlopp. En Y-gren är ett bättre val. Dock löser det inte ditt problem antar jag.

Du kanske kan ta någon bild på bygget och posta här så är det lättare att tipsa?
 
Ett 110 grenrör och sen ett 110-75 liggandes vertikalt? Eller jag hajjar nog inte heller vad du försöker åstadkomma...
 
gunne skrev:
Ett 110 grenrör och sen ett 110-75 liggandes vertikalt? Eller jag hajjar nog inte heller vad du försöker åstadkomma...
Självklart är det så jag ska göra!! Nu när du säger det begriper jag inte att jag inte kopplade det själv...dags att sova kanske. Tack!
 
Kan bli tråkigt i framtida K50 rensningar ;)
 
Jag tycker mig ha sett en golvbrunn någonstans som har 110 ut i en ände och 75 in i andra. Men jag kan ha drömt.
Och om det finns så är det ju inte säker det funkar i detta fall ändå.

(och framtida rensningar kanske suger)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.