Svar: 2 Tredje generationen

Jag har ett par Axis kameror liggande men de har aldrig kommit upp då jag inte får till det med övrig utrustning. Skulle vara kul att testa en kamera med ONVIF så kanske det blir lite lättare.
 
Svar: 2
Jag bor ganska ensligt mitt i ett naturreservat och skulle vilja ha lite bättre koll på "ägorna".
 
Svar: Asgari 720U-G3 är 3:e generationens Asgari 720U IP Kamera.

Motivering: Jag vill vinna denna då tomten vi ska bygga på ligger i ett område där flera ska bygga hus, vilket jag tror kan göra området till ett utsatt området då det knappt är någon som bor där nu och att det kommer att finnas mycket material/verktyg/maskiner som kan bli utsatta under nätter och helger. Skulle kännas väldigt tryggt att ha en kamera på plats då eftersom vi har en bit att åka så det är inte så lätt att hålla koll på stället annars.
 
Svar 2. Tredje generatioen.

Då jag bor i en gammal lanthandel med stor grusplan som jag funderat att sätta upp kamera på eftersom någon har stuligt mina trädgårdsmöbler vid 3 tillfällen senaste året samt min grill.
Då jag byggt möblerna själv är det inte så kul :(
I November bröt de sig in i mitt garage och stal min cykel och min snöslunga.
Kamera är bättre än att jag snart sitter på tomten med en hagelspridare...japp tanken har slagit mig då det är ont om poliser i denna by men inte ont om de som vet vad mitt och ditt är :(
 
Svar: 2 (tredje generationen)

Här på landet behövs alltid ett extra öga.
Koll på uppfart och tomt hade varit perfekt så inte byggmaterial försvinner.
 
Svar 2 tredje generationen.

Jag har funderat ett tag på att det varit kul att montera upp en fast kamera som tog en bild över vår gård vid en viss tid varje dag i ett år och sedan göra ett kollage av detta. Plus att vi gärna vill ha koll på om obehöriga rör sig runt huset.
 
Svar: 2, tredje generationen

Jag vill gärna koll på våra hundar som är i vår hundgård.
 
Det är en tredje generationens kamera, dvs. en 2:a.
har ett lantställe i Hälsingland som jag skulle vilja ha lite mer detaljerad bevakning på, så ser man också vilka djur som är inne och rör sig. Finns ju både björn och varg i grannskapet t ex.!
 
Svar 2. Gen 3

Skulle få min fru att sova bättre de nätter som jag måste vara borta och jobba.
 
SVAR: 2 (tredje gen)

Bor mitt på landet dit gps/Google skickar alla och de kör alla in på gården och ska försöka vända mellan våra bilar, skulle vara skönt att kunna hålla ett öga på dem - även när jag inte är på gårdsplanen och försöker leda dem därifrån..
 
E
Svar: 2 (tredje generationen)

Tänkte använda kameran för att hålla koll på trädgården och se vilka djur som rör sig över den under natten.
 
Svar: alt 2, tredje generationen
Bor en bra bit utanför stan och har inga grannar på nära håll, vid ett flertal tillfällen senaste två månaderna har frun hört att någon ryckt i handtaget på den låsta ytterdörren men när hon gått till fönstret så fanns ingen där.
Flertalet villaägare i byn har nu också haft inbrott så det finns en oro runt omkring. Jag har både larm och hundar men det vore absolut inte fel att få besked om att någon rör sig runt huset nattetid eller dagtid när vi inte är hemma.

Hoppas på tur denna gången.
 
Svar: 2 (tredje generationen)

Har varit en del inbrott i villaområdet på sista tiden, så en kamera som avskräcker hade varit bra. Är även nyfiken på vad det är för djur som bajsar i vår trädgård hela tiden. Med kameran kan vi förhoppningsvis lösa problemet.
Sedan är det ju intressant att se om det är någon okänd person som ringer på dörren nr man inte är hemma!!!!!
 
Svar: alt 2, tredje generationen

Jag vill dokumentera när vi bygger växthuset och skall göra om en lerhög till ett eget trädgårdsland.
Att få följa frö till färdiga grönsaker är nog lite udda men jag tycker att det är häftigt.
 
D09
Svar 2

Skulle behöva komplettera mina befintliga utomhuskameror med lite mer 2000 tal :)

Har alltid en plats ledig för en kompis som täcker upp hela baksidan.

En kul idé hade varit och ta bilder på utsikten löpande över hela året
😄👍



Montage av fyra svartvita övervakningskamerabilder visande olika vinklar av ett utomhustomt i mörker.


Vinterutsikt med snötäckta träd och soluppgång i bakgrunden.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.