Jag vill ha denna superkamera till vår baksida för det är nämligen så att vi har haft inbrott i området flera gånger... och polisen säger att dem går genom våra baksidor och därmed kan stå uppe på kullen på baksidan ostört och spana var o hur o när dem ska göra inbrotten och sen lugnt transportera bort stöldgodset samma väg... så där hade denna kamera varit super bra för obehöriga ska inte knalla runder på vår baksida... hoppas ni vill hjälpa oss genom att skänka denna ipkamera...
 
Svar: 2 - tredje generationen

Den kameran är precis vad som kan hjälpa oss ur vår situation. Vi har haft flera påhälsningar och behöver på något sätt sätta stopp för det nu. Jag har blivit mörkrädd och vågar inte ens ut runt husknuten på kvällarna.
 
Svar 2

Jag har haft stor nytta av min nu skrotade kamera. Alla djur jag sett. Skator som bråkar, Nyfikna talgoxar, spindlar, harar, katter och grävlingar.
En gång satt en hare vid ytterdörren när grannens katt anföll och en vild brottningsmatch utbröt framför kameran. Katten vann. Resterna efter haren hittade jag bakom garaget.

En gång i en storm så kom soptunnan åkande förbi kameran med locket flaxande. Jag kunde inte låta bli att nynna på ledmotivet i Jaws. Så lättroad är jag :)

Det roligaste jag sett är mig själv komma hem kl 3 på natten efter en blöt fest. Kroppsspråket avslöjade min stora besvikelse när jag insåg att jag glömt nycklarna på festen. Hysteriskt roligt :D

Jag saknar min kamera...
 
Svaret är tredje generationen. Jag skulle övervaka garagenerfarten till min 75 åriga mammas garage där hon haft nattliga påhälsningar och blivit av med bland annat en pressening.

Eric
 
Svar 2

Det är första vintern i huset, och sedan sommaren så har det mest fixats inomhus.

Denna vår som kommer så ska utemiljön få sig en duvning och att ha lite fina bilder tagna automagiskt hade varit helt rätt.

Sitter också och pular lite med Hemautomation (Z-wave, Domoticz) och det hade varit en skön utmaning att försöka få in kameran i det systemet. Den har stöd för ONVIF så det borde vara görligt.
 
Svar: 2 (tredje generationen)

Jag är i planeringsstadiet på ett hemmasnickrat system för larm och hemautomation. Totalt ska det installeras 4-5 kameror inomhus och 3 kameror utomhus. Jag har ännu inte valt vilka märke och modell på dessa kameror så det skulle vara fantastiskt att få möjlighet att utvärdera den här modellen.
 
Svar: 2 (tredje generationen)

Tyvärr har det blivit en ökad trend att folk bryter sig in sadelkammaren i olika stall och länsar sadelkammaren på utrustning. Med en kamera skulle det kännas extra tryggt om man skulle råka ut för det själv någon gång.
 
Hej. Svar 2, tredje generationen.
Jag vill gärna komplettera vårt hemlarm med en kamera så jag kan se den mörka och skymda baksidan av huset.
Där har vi en altan som jag tänkte bygga och isolera om så att den blir varm och mysig för långa höstkvällar.
 
F
Svar 2 dvs generation 3

Har precis dragit igång ett gigantiskt altanbygge på 165 kvadratmeter i två etage med tilhörande poolbygge. Då trädgården blir tototalt sönderkörd så passar vi även på att göra den totala trädgårdsrenovering på baksidans 600 kvadratmeter som vi velat göra i 6-7 år. Terrasering, L-stöd i mängder och 60-70 kubikmeter ny trädgårdsjord mm. Ett till ytan väldigt stort jobb (för mig) som kräver en vidvinkelkamera.
 
Svar: 2

Vi har ca 2000kvm skogstomt till vårt fritidshus och inte är mycket till insyn från grannar eller vägen. Skulle vara perfekt att kunna se hut läget är, inte bara mot skumma typer. Förra sommaren hade ett av fönstrena till altanen stått vidöppet i två veckor när vi inte var där.
En bonus skulle ju också vara att Vi kanske iaf får se tulpanerna på bild innan rådjuren äter upp dem...
 
svar:2
Vi bor lite enskilt, och det kommer upp bilar och vänder på vår tomt. Jag vill hålla koll på vilka som kommer hit när jag ej är hemma. Vid ett tillfälle hade någon flyttat 2 stora stenar ca200kg styck. Vid ett annat tillfälle var en mur påkörd och demolerad. Skulle vara kul och veta vilka gäster jag har när jag ej är hemma.
 
Svar 2
Kom hem i fredas och mötte en larmbil från en larmcentral.
Grannen tre hus från mig hade fått påhälsning på sin baksida mitt på ljusan dan, dom hade larm men ej kamera.
Då våran dotter nu går hem själv från skolan så vill man inte att hon ska möts någon inbrottstjuv så en kamera mot baksidan skulle lugna nerverna.
 
svar 2

Då både sågbänk och skottkärra fått egna ben vore det ju kalas om jag kunde få till lite övervakning. Som bonus kan jag ju även hålla koll på hur många tonåringar som stryker omkring hos döttrarna när inte frun och jag är hemma... ��
 
Svar: 2, Tredje generationen.

Sitter och jobbar i källaren, och har svårt att ha koll vad som händer om dagarna på min framsida. Denna hade varit perfekt, och jag har redan spanat in Asgaris kameror PTG (för inomhusbruk) för att sätta i fönstret. En riktig utomhuskamera hade varit toppen!
 
Svar: 2 (tredje generationen).

Vi har redan haft några inbrott på vår gata, så en kamera som hjälper mig att hålla koll på huset vore välkommet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.