Vi har två rum med ryggåstak med en fet limträbalk som går genom båda rummen. Nu är taken målade och frågan är nu vad vi ska göra med limträbalken. Måla den vit, låta den vara, lasera den, vi vet inte alls hur vi vill göra. Dessutom har vi två kertobalkar som håller upp ett takfönster och de är inte särskilt snygga så ska man behålla limträbalken trären så kanske man måste göra något med kertobalkarna (jag tro det heter så).

Hur har ni andra gjort?
 
Hej, vi höll på och funderade fram och tillbaka om vi skulle måla den vit, låta den vara omålad eller lasera den i mörk lasyr. Vi ville att den skulle synas och har vitvaxad takpanel så jag "vaxade" balken vit och till min stora förvåning kom den nästan fram mera nu än när den var omålad. Jag har en målarkompis som säger att på flera ställen som har limträbalkar där han varit och jobbat har dom gjort den i knallrött eller stark blå men det är lite för vågat för vår del, min kompis tycker inte heller att det är fint :) Vi är mkt nöjda i alla fall!
Mvh/Pär
 
vi gipsade den och målade i samma färg som taket, passade väldigt bra när man har släta ryggåstak.

//samba
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.