Svar 2
Om natten smyger det kring skumma typer och förstör min tomt, det är dags att få korn på de som grisar ned!
 
Svar: 2 - tredje generationen.

Motivering: den här prylen skulle verkligen göra gott hos mig! Jag har nämligen stora problem med vildsvin på tomten. Dom gjorde en ny attack inatt och dom förstör så himla mycket. Med denna kamera skulle jag kunna hålla koll på svinen och skrämma iväg dom! Inge mer svineri på tomten!
 
2-3:e gen. Skulle vara perfekt att övervaka bygget och kunna göra en schysst timelapse över bygget av huset.
 
Alt 2

Motiveras med behov och teknikintresse.
 
trattalask
Svar: 2. Tredje

FRA* skulle behöva en tredje kamera som har koll på baksidan av huset.

*Min övervakningsserver heter FRA.
 
Mitt svar: "2. Tredje"

Min motivering: Sedan nyår har både entrélampan och en till lampa krossats, vi misstänker nekande hantverkare, så för att stilla allas nerver i framtiden så skulle IP-kameran Asgari 720U verkligen vara en proaktiv åtgärd.
 
Svar tredje generationen!

Har tvingats avbryta samarbetet med en byggare avseende en totalentreprenad pga de inte levererat i utsatt tid eller enligt specifikation. Kontrakterat ny byggare som påbörjat färdigställandet och då hotar gamla byggaren med diverse "åtgärder" (plocka ur fönster m.m. som exempel) om nya byggaren fortsätter hjälpa mig. Hade varit bra med övervakning och "fånga" ev försök på bild. Skulle behöva lite medgång nu :)
 
Svar: 2 (tredje generationen)

Vore perfekt med en utomhuskamera till min precis uppstartade projekt med övervakning/automation. Jag bygger med Raspberry pi och domoticz som grund, rfxcom, ett antal webbkameror, IP-kameror, sensorer och detektorer.
 
kontorsråttan
3:e generationen.
Tänkte sätta upp den hos mina åldriga föräldrar, 78 & 85, som bor en timma bort rakt ut i ingenstans. Så jag kan hålla ett öga på att allt ät väl.
 
Prylstadens kamera hjälper mig dag som natt och jag behöver inte oroa mig ett skvatt.
 
Svar: 2

Då vi bor på landet och på senare tid haft besök av tjuvar i vårat villaområde skulle min sambo känna sig lite tryggare när jag är bortrest på jobb. Såhär års är även ganska mörkt ute trots att vi har mycket belysning så en kamera med mörkerseende vore perfekt att övervaka vägen ner till huset.
 
Svaret är 2.
Min motivering är för att ha koll på om de kommer nån skummis (en surgubbe till granne) då vi bor på landet
 
Svar: 2

Jag har en busig hund som vi lämnar hemma på dagarna. För att slippa stressa hem så vill jag vinna denna kamera och se att han har det så bra han bara kan.
 
Rätt svar är alternativ 2.
Bor i en by med lite små knott som driver omkring på natten och som inte riktigt lärt sig vad som är mitt och ditt så det skulle vara fint att hålla lite uppsikt över tomten om det händer något mer.
 
Svar 2 dvs generation 3.

Med en renovering av ett 1800-tals ensligt beläget fritidshus så samlas det mycket material, verktyg och maskiner. Då vi bor 40 mil bort och har haft "gäster" 2 gånger hittills denna vinter så vore det guld värt att hålla koll på när det kommer objudna gäster och samtidigt efterlämna dokumentation av renoveringen i några hundra år till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.