Vinn IP-kameran som håller koll på dina byggprojekt

Asgari 720U utomhus IP-kamera med vidvinkellins och mörkerseende.

Vill du ha koll på hemmet även när du inte är där? Med Prylstadens bästsäljare IP-kameran Asgari 720U kommer veckans vinnare att kunna hålla koll i realtid och få notifieringar direkt till mobilen om någon obehörig rör sig vid huset.

Kameran är en utomhusmodell med vidvinkellins och upp till 20 meters mörkerseende. En annan smart funktion är att du kan ställa in bildtagning. Håller du på med ett byggprojekt kan den med andra ord dokumentera det för dig automatiskt.

Kameran är avsedd för lite större områden, och passar därför husägare eftersom de har både tomt och parkering att hålla koll på.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du skulle ha nytta av en IP-kamera.

Fråga: Vilken generation av modellen är det du vinner?


1. Första
X. Andra
2. Tredje

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 24 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Prylstaden. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Prylstaden för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Jan-O och 1 till
  • Laddar…
Försöker jag surfa till prylstaden.se så får jag det här meddelandet: "Sidan är tyvärr blockerad. Kategorin "Shopping;Suspicious" är blockerad enligt företagets säkerhetsriktlinjer"

Borde jag vara rädd för att kameran övervakar mig istället för att övervaka åt mig? :rolleyes:
 
  • Gilla
thor17 och 1 till
  • Laddar…
Svar: 2 (tredje generationen).

Jag bygger en föreningslokal åt vår ideella idrottsförening, vi är mitt i bygget och skulle verkligen behöva en sådan här kamera.

Vi har redan haft ett inbrott i byggcontainern där de stal snickarnas alla verktyg. Nästa gång drabbas vi säkert ännu hårdare vilket gör att vi behöver någon form av bevakning.

Ett mindre allvarligt problem är att föreningen vill dokumentera byggets framskridande för att kunna presentera för bidragsgivare och medlemmar, men att ingen kommer ihåg att ta bilder. :)
En automatisk bild varje dygn skulle så klart lösa detta åt oss.

En tredje men nog så viktig motivering är att föreningen som helt ideell inte har obegränsat med pengar och därför svårt att motivera kostnaden för en kamera, istället för att lägga pengarna på vår barn- och ungdomsverksamhet.

Att få en sån här kamera skulle alltså vara ett fint sätt för ByggaHus att stötta en bra verksamhet där våra nästa byggherrar får chansen i tidig ålder att röra på sig och även lära sig och hjälpa till vid ett husbygge.
 
Rätt svar är alternativ 2, Tredje generationen.

Jag har köpt en gammal missionskyrka med tillhörande pastorsvilla och ungdomsgård(?). Tanken är att jag ska totalrenovera kyrkan och göra om den till bostad. Det vore väl tråkigt för forumet om dom inte fick se några fler bilder?
Dessutom blev den avkristnad i samband med försäljningen, så jag kan inte längre räkna med att gud håller ett vakande öga över den när jag inte är hemma. :rolleyes:
 
  • Svartvit bild av en gammal missionskyrka med spira bredvid en villa och en lada, omgiven av ett landskap.
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Svar: 2 (tredje generationen)

Vill kunna hålla koll på att vårt Älvsbyhus inte blåser ikull i höststormarna...
 
Svar: 2, tredje generationen

Motivering: Är med i vår lokala grannsamverkan och får därmed mail från polisen när det sker inbrott i området. Har tyvärr konstaterat att det i genomsnitt sker 2 villainbrott eller inbrottsförsök om dagen i vår kommun, även om man har larm installerat. Vore därför perfekt om man kunde få skumma filurer att fastna på foto också.
 
Svar: 2 - tredje generationen.

Motivering: Jag har ett omfattande ombyggnadsprojekt med altan, förråd, inglasning och garage där all förvaring måste göras utomhus då alla befintliga förrådsutrymmen rivits i samband med renoveringen. Dessutom har jag sådan tur att jag har en perfekt plats för att sätta upp kameran så att nästan hela tomten övervakas utan att övervakningen blir olaglig. Och eftersom det är just en sådan här kamera jag letar efter så skulle det vara väldigt bra att få den gratis, pengarna behövs till byggprojektet som dragit rejält iväg i pris då mycket mer måste rivas än vad som var planen från början...
 
Svar 2 tredje generationen.

Motivering: jag vill veta vems hund av mina grannars som varje dag skiter på vår gräsmatta!
 
  • Gilla
Christoffer Ehn
  • Laddar…
useless skrev:
Försöker jag surfa till prylstaden.se så får jag det här meddelandet: "Sidan är tyvärr blockerad. Kategorin "Shopping;Suspicious" är blockerad enligt företagets säkerhetsriktlinjer"

Borde jag vara rädd för att kameran övervakar mig istället för att övervaka åt mig? :rolleyes:
Skumt! Jag får inte det, kan det vara för att du sitter på jobbet och de blockerar vissa shoppingsajter? :)
 
Jo, det är min arbetsgivare som tycker jag ska göra bättre saker på dagarna än surfa runt på suspekta shoppingsiter. :|
 
Ok, då är det troligen som på pappas jobb, många shoppingsajter fungerar inte p.g.a. överkänsliga webbläsareskydd samt blockering av en viss typ av sajt i detta fall shoppingsajter. Suspekt är nog att ta i. :)
 
hahalj
Svar.alt 2, tredje generationen

Motivering:
Vårt hus ligger lite avsides och vi och våra grannar har vid ett flertal tillfällen senaste halvåret noterat nersläckta fordon som rör sig nattetid på vår väg, stannar och står still vid fastigheterna en stund för att sedan tysta rulla vidare. Det är bara en tidsfråga innan inbrottet kommer. Jag har förstärkt vårt inbrottsskydd, det enda jag nu saknar är en kameralösning som fungerar också nattetid. Jag har en perfekt plats för montering så jag kan övervaka hela vår entrégång utan att kamerans synvinkel riskerar hamna utanför tomtgränserna. Med ett par till sådana här kameror från Asgari så kan jag täcka upp även källaringång och förråd, sen kan de ju försöka ta sig in obemärkta! :what:
Detta skulle definitivt öka familjens trygghetskänsla!
En bonuseffekt är ju att vi kunde få lite bättre koll på älgarna i trädgården. :x
 
Svar: alt 2, generation 3.

Motivering:
Vi har byggt ett ridhus och därför byggt sarg, 180 cm hög. Nu ska det in lite speglar. Lite kanske det inte är, då vi ska ha hela ena kortsidan med speglar och delar av den andra kortsidan, samt ngt mitt på långsidan. Det vore väl kul för alla här på denna siten att se hur detta sätts upp. Det kan inte vara varje dag som det ska sättats upp runt 30m speglar i ett hus?
 
Svar: 2
Vore kanon kunna ha lite koll på om det rör sig folk vid huset när vi är på jobbet hela dagarna,
 
Svar: 2 (tredje generationen)

För att ha koll på om det rör sig folk vid huset, när vi både är på jobbet men även lite koll på kvällarna och nätterna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.