Vet någon hur man kan få tag på induktionsspis (inte häll) med 70cm bredd som inte är av fabrikat Electrolux eller Husqvarna?
Gärna Siemens...
Måste man gå utomlands?
 
Efter att jag haft Cylinda kyl och frys med nedslående resultat så lovade jag mej själv att aldrig köpa Cylinda mer...
 
BirgitS
Okej, men då finns det nog ingen på den svenska marknaden tyvärr.
 
Lazzeman skrev:
Vet någon hur man kan få tag på induktionsspis (inte häll) med 70cm bredd som inte är av fabrikat Electrolux eller Husqvarna?
Gärna Siemens...
Måste man gå utomlands?
Eftersom 70-bredd på spisar är en typisk svensk (nordisk?) företeelse hittar du inte det från Bosch och Siemens. Marknaden är för liten helt enkelt för att det ska vara värt att ta fram det.
 
A
EU har fastställt standard med 60 cm.
Därför fasas det svenska beståndet med 70 spisar ut efter hand.
Cylinder gör inga egna vitvaror
De kan vara gorenje, vestel,arclic eller siemens
 
I vårt förra hus, byggt 1969, bytte jag från 70 cm till 60 cm spis.Fick byta fläkt också naturligtvis.
Men blev bättre svängrum med 10 cm extra runt omkring. Spisen funkade lika bra eller bättre än den gamla.
 
A
Nackdelen är att ju mindre hällen är desto mindre kärl kan man använda samtidigt.
 
  • Gilla
Lazzeman
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Nackdelen är att ju mindre hällen är desto mindre kärl kan man använda samtidigt.
Ja visst!

Vi har en 28 cm stekpanna, och två 25 cm.
Inga problem att använda 28 + 25 cm bredvid varandra på vår futtiga 60 cm häll.
(Nåja, hällen är faktiskt bara 58 cm :confused: )
 
KnockOnWood skrev:
Ja visst!

Vi har en 28 cm stekpanna, och två 25 cm.
Inga problem att använda 28 + 25 cm bredvid varandra på vår futtiga 60 cm häll.
(Nåja, hällen är faktiskt bara 58 cm :confused: )
Kul att det fungerar för dig. Med min 60-häll blir det knepigt om jag vill använda två stekpannor och en gryta samtidigt (vilket inte alls är ovanligt), så jag ångrar absolut att jag inte köpte en större häll.
 
  • Gilla
Lazzeman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.