BirgitS
Till underskåpen tror jag nog att det kan fungera med mörka luckor/fronter om överskåpen är ljusa.
 
3D-skiss av ett kök med mörka laminatbänkskivor, kyl och frys till höger, och ett fönster över diskbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser planritningen ut. Kyl och frys är det som är längst ner till höger och det är ett fönster över höger bänkskiva. Det blir nog laminat i en annan nyans istället för mörkt trä som vi känner skär sig mot golvet. Min sambo vill inte gärna ha rostfri bänkskiva. Men ska man hålla sig till svart eller vit laminatskiva då istället?
 
BirgitS
Det går inte att hitta en laminatskiva som har en färg som mer liknar golvets rätt ljusa varmbruna färg eller kanske något i grått som de rostfria "vitvarorna"?

När det gäller svart eller vit skiva ska man tänka på att svart skiva suger åt sig ljuset och man behöver starkare arbetsbelysning.
 
Ljus bänkskiva till den luckan är snyggt det har en vän till mig. Angående planlösningen så rekommenderar jag starkt att ni får större arbetsyta mellan ho och häll då det är där man gör de flesta förberedelser. Rekommendationen är 80-120cm.
 
Tack för tips. Just nu är det Kungsbacka från Ikea som gäller på underskåp. Mörk men antracitfärgad. Angående planlösning är vi medvetna om problemet men vi har valt att inte göra några ingrepp på fläkt och avlopp men ändå få bättre ytor och förvaring än det vi har nu. Att ändra placering på häll hade krävt mycket större ombyggnation än det vi har tänkt just nu. Vi är också lite bundna av placering av kyl och frys.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.