Jag har samma problem generellt, men IKEAS nya funkar bra även för mig. I somras var vi på Legoland och i stugan där hade de IKEAS gamla. Den reagerade inte alls på mina fingrar, hur jag än tryckte och gnuggade. Fick ropa på folk för att ändra temperaturen när jag kokade frukostäggen. Efter det fick andra ta hand om matlagningen.
 
Smeg har med vred också, används på en del serviceboenden.
 
Johannes Carlsson skrev:
Smeg har med vred också, används på en del serviceboenden.
Gick in på deras sida. Hittade bara vred på de "smala" hällarna och återigen ovanpå hällen vilket ger rengöringsbekymmer.
 
richardtenggren
På prisjakt kan man filtrera ut hällar med vred, se här!
 
richardtenggren skrev:
På prisjakt kan man filtrera ut hällar med vred, se här!
Hade jag totalt missat. När jag satte in mina krav (enbart storlek, induktion och vred) så dök två gasshällar och siemens utgångna modell upp, så noll träffar :(
 
Gaggenau-hällen tidigare i tråden kostar ca 2200€ i Tyskland, det kanske är acceptabelt.
 
Slicka på fingret så löser det sig.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
danne_08 skrev:
Gaggenau-hällen tidigare i tråden kostar ca 2200€ i Tyskland, det kanske är acceptabelt.
Värt att kolla dess funktioner och hur den fungerar i övrigt i alla fall. Dyrare än den häll jag hittills siktat på från Neff (som jag också tänkt importera) men kanske värt mellanskillnaden om man får riktiga vred.
 
Nyfniken skrev:
Slicka på fingret så löser det sig.
Alltså det går ju att få en touch häll att fungera om jag bara trycker tillräckligt många gånger. Gör nog hellre det än slickar på fingrarna när jag steker min kyckling.
Frågan är bara hur många kronor det är värt att slipa frustrationen (i den mån det ens finns någon bra häll med vred). För mig är det viktigare att kunna njuta av livet än att ha sparat in varje krona jag kan spara.
 
Irriterande när tuochknapparna ligger så nära värmezonen att man får hantera en lite större stekpanna med millimeterprecision för att inte spiseländet ska slå av sig i tid och otid.
Vad har knappar där på hällen att göra överhuvudtaget?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vilken tillverkare blir först med röststyrning ;) ?
 
Nizztos skrev:
Jag vet att Neff har sin "twist" men en del funktioner kvarstår ju som touch och den är vad jag förstår inte helt problemfri i alla lägen. Just nu är den dock min enda kandidat.
Vart har du hört att de inte är helt problemfri ? Ska nämligen beställa en neff häll i dagarna
 
saaanden skrev:
Vart har du hört att de inte är helt problemfri ? Ska nämligen beställa en neff häll i dagarna
Läst lite på tyska forum där en del beklagar sig över att den nya generationen är sämre än den gamla. Ingen kung på tyska så kan ha misstolkat. Samtidigt sett att många är nöjda så kan ju vara skillnad i förväntningar. Tolkningen från min sida är att den kanske inte alltid reagerar som man tänkt så man kanske får ett tryck när man vill vrida och tvärtom.
 
Nizztos skrev:
Läst lite på tyska forum där en del beklagar sig över att den nya generationen är sämre än den gamla. Ingen kung på tyska så kan ha misstolkat. Samtidigt sett att många är nöjda så kan ju vara skillnad i förväntningar. Tolkningen från min sida är att den kanske inte alltid reagerar som man tänkt så man kanske får ett tryck när man vill vrida och tvärtom.
Ah okej, jo tyskan är inte så lätt.

Slängde iväg beställning på kök idag, där slank de med en Neff häll. Med personalrabater så blev de inte så jävla dyrt ;)

Ne men riktigt imponerad av Neff's vitvaror så ska bli häftigt att se hur de funkar i praktiken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.