söker lite info på nätet angående spabad, tänkte köpa ett till våren, de modeller ja fastnat för är
sundance Payton
http://www.poolkungen.se/spabad/sundance-spas/spa-680/
Artesian 735
http://www.artesianspas.se/Produktlinje/SouthSeasSpas/Modell/735L
Folkpool encore
http://www.folkpool.se/spabad/nordic-hot-tubs/encore-se

Folkpool är återförsäljare här i Gävle, de övriga finns i sthlm som närmast, 16 mil enkel. Va har ni för erfarenheter om dessa bad ? Ligger ungefär i samma pris, så tänkte mer kvalitetsmässigt, ingår alltid lock? Är något att föredra ? Är rätt vilsen i denna djungel.

Hur är baden från ex Bauhaus, swebad och camargue, Kina tillverkat ? Skitkvalitet? Priset är onekligen attraktivt.

Krav
Budget ligger runt 70-80
Plats för 6 personer
Så låg driftkostnad som möjligt
Gärna lite Lull Lull som belysning, wifi, vattenfall osv
Så underhållsfritt som möjligt

Går dessa krav att uppfylla för denna budget ?
Tacksam för hjälp
 
Ingen?
 
Ställ din fråga på www.poolforum.se
Tror du får fler svar där än vad du får på Byggahus.
 
Har gjort de, lika dåligt med svar ;(
 
Hur är baden från ex Bauhaus, swebad och camargue, Kina tillverkat ? Skitkvalitet? Priset är onekligen attraktivt. Köp inte dessa det är inte bara sämre kvalité utan upplevelsen i dom är mycket sämre.

Jag har Artesian Antigua 52, Lock ingår i alla Artesian bad. Trycket och massagen är fantastiskt. 735 har jag inte provbadat men badet har många nöjda användare. Det finns även en 748 som jag tittade på innan jag valde Antiguan.

Folkpools variant verkar bara ha 1 pump.. och bara 2kw värmare.. - skulle gå bort för mig.

Sundance Payton
Badet verkar inte vara gjort för Norden.
Enligt deras manual... pump nr 1 ställas in på låg hastighet och
pump nr 2 stängas av helt för att värmaren ska kunna fungera!

Om så är fallet är badet inte anpassat för nordiska förhållanden.

Med 2kw värmare eller värmare som inte går samtidigt som pumparna går så blir avkylningen i badet för kraftig vid kallgrader ute.

Då återstår bara Artesian.... men jag är partisk som har ett bad och är väldigt nöjd.. :)
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Hej. Har ett camargue rimini 2. Och som ni säger så är det ett bra pris. Gav 38 för ett med locklyft och det funkar jättebra. Lagom att bada 3-4 personer. Ozonrening i så det behövs inte så mkt kemikalier.
Det finns två nivåer på jetsen och man kan välja att ha bubbel i halva eller hela badet. Badet är anslutet till 3 fas och det sjunker Max en grad vid bad i minusgrader. Drar väl 3-400 kWh/månad vintertid.
Det verkar ofta vara de som inte har ett camargue som klagar på dem. Styrsystem i det är från Balboa och skulle något gå sönder så finns det mkt reservdelar på spasidorna. Med tanke på inköpspriset så kan jag ju laga det för minst 40 tusen inna jag kommer upp i vissa spabads inköpspriser.
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Tack för svaren ! Hur länge har ni haft era bad pege och obell? Badar ni ofta, problemfritt? Artesian har ja bara läst gott om, så den står högt på listan,
Har även en svåger som köpt Bauhaus bad, tror de är ett swebad, bara haft de ett halvår men han är nöjd, gick på 40
 
Har du kollat på Hydropool?
 
Thomas.M skrev:
Har du kollat på Hydropool?
Jodå kikat lite snabbt på dem, har som krav på 6 platser och då räcker tyvärr inte pengarna till, 90 k är billigaste ja hittat
 
Just nu lutar de åt ett Artesian, har inte fått nån möjlighet att klämma och känna ännu tyvärr, men tror ja inte läst någonstans där någon varit missnöjd
 
Hej. Badar ett par ggr i veckan nu på vintern. På sommaren varje dag. Harhaft det ett år, men har kompisar som haft sitt ett par år och de är nöjda.
 
Har ett swebad som är drygt fyra år. Fick byta cirkulationspumpen i höstas, men det var enkelt och satt en vanlig whirpoolpump som jag köpte på nätet. I övrigt har det funkat bra. Mitt har 2 pumpar, en för cirkulation och en för bubblor och massage. Man skall nog inte köpa ett med bara en pump för allt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.