Funderar lite om Festools handöverfräsar..

De gör ju fina handöverfräsar, har man läst om överallt, och jag har redan hunnit ärvt en TS55 med ny styrskena. Har tänkt skaffa en OF1010 till mindre fräsarbete.

Men OF1010 har funnits rätt länge, mer än 10 år nu om jag tolkat det rätt. Tror ni inte att en ny fräs är på väg ut nu snart?
Vill liksom inte lägga några tusen på en modell som kanske utgår snart..

Några rykte på sistone?

Mvh
Magnus
 
magnlar skrev:
Funderar lite om Festools handöverfräsar..

De gör ju fina handöverfräsar, har man läst om överallt, och jag har redan hunnit ärvt en TS55 med ny styrskena. Har tänkt skaffa en OF1010 till mindre fräsarbete.

Men OF1010 har funnits rätt länge, mer än 10 år nu om jag tolkat det rätt. Tror ni inte att en ny fräs är på väg ut nu snart?
Vill liksom inte lägga några tusen på en modell som kanske utgår snart..

Några rykte på sistone?

Mvh
Magnus
Inte hört något kring en ny fräs. De brukar vara rätt förtegna intill det sista.

Men varför skulle du vänta i kanske 1-2år om du behöver en överhandsfräs nu? OF1010 finns det mycket information om och det är en bra och stabil fräs. Äger själv en som jag ersatta Makitas 0700 fräs. Ljusår i skillnad.

I övrigt så garanterar Festool tillgång till reservdelar i 10 år efter maskinen slutat tillverkas. Om det skulle vara oron.
 
devizion skrev:
Inte hört något kring en ny fräs. De brukar vara rätt förtegna intill det sista.

Men varför skulle du vänta i kanske 1-2år om du behöver en överhandsfräs nu? OF1010 finns det mycket information om och det är en bra och stabil fräs. Äger själv en som jag ersatta Makitas 0700 fräs. Ljusår i skillnad.

I övrigt så garanterar Festool tillgång till reservdelar i 10 år efter maskinen slutat tillverkas. Om det skulle vara oron.
Precis. Det var främst reservdelar & tillbehör jag tänkte på. Om något skulle gå sönder.
Hade en äldre Makita skruvdragare som gått ur sortimentet ett par år tidigare. När växeln gick sönder, var det helt omöjligt att få tag på reservdelen när jag lämnade in den.
Fick köpa en ny istället.
Skönt att det är helt annorlunda med Festool..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.