Hej forumvänner. Håller på och funderar lite på nästkommande projekt och skulle vilja ha lite input på ett av projekten. Det gäller vårt master bedroom med tillhörande Walk in closet och en balkong med öppningsbara fönster. Sovrummet är ganska mörkt då balkongen ligger utanför så att säga. Vi använder aldrig balkongen till mer än att torka tvätt, lite synd när man kan se havet från balkongen...balkongen är idag oisolerad och klädd i panel. Ganska stort hus men vi saknar egentligen någon form av arbetsrum. Min tanke var att ta bort balkongen helt och flytta ut sovrummet där i stället. Blir då ett väldigt avlångt sovrum, över sex meter.! Ev ha ett litet arbetsrum där också.
Har ni andra synpunkter på planlösning och idén? Tror att det byggnadsteknisk inte skulle inte vara något bekymmer men skulle i så fall ta dit en snickare för att titta. Min plan var att jag skulle riva själv och ta dit folk som gör färdigt fram till gipsskiva så att säga. Bifogar en skiss. Med vänlig hälsning, Ulf
Skiss av master bedroom med Walk in closet, balkong och måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Puff!! Ingen som orkar svara, ni som ändå orkar läsa..
 
Jag tror inte på idén om jag ska vara ärlig. Är tanken att ta bort balkongen och göra en isolerad utbyggnad rakt ut i luften?
 
BirgitS
Blir väl trångt att få dit en dubbelsäng när bredden är 210 cm.
 
Ja tanken är att balkongen ska bort, tror inte att vi kommer nyttja den mer i framtiden heller. Skulle inså fall nyttja den delen som inrett isolerat rum i någon form om jag får till planlösningen.
 
Finns något under balkongen? Hur är den fäst i fasaden? Frågan är om den klarar kraven på vikt om det är "tomt" under.
 
Balkongen är ju inbyggd och därmed en del av huset. Tror inte att det handlar om hållbarhet eller ngt sådant.
 
Ok, släng upp några bilder både inifrån och utifrån så vi förstår bättre tack.
 
Lite smalt som sovrum, men varför inte ha ett arbetsrum där och en trevlig loungegrupp? Nackdelen är väl att man måste gå genom sovrummet för att nå rummet, men havsutsikten skulle jag tagit vara på bättre än att dra ned rullgardinen varje gång man träder in i rummet.

Edit. Eller varför inte en skön spahörna med en upphöjd bubbelpool? Där kan ni även han en WC vilket är praktiskt nära sovrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.