Racing skrev:
Tack nochl och alla andra som gillat

Gick igenom tråden igår och såg att man ingenstans kan se de lilla sjöutsikt vi faktiskt har.
[bild]
man får titta noga för att hitta sjön
Är det den nere i vänstra hörnet? :p
 
  • Gilla
Lilak och 8 till
  • Laddar…
Visste väl att det var någon som skulle hitta den :D :wow: (y)
 
  • Gilla
Bichonen
  • Laddar…
Då kör vi vidare.

Efter att ha fått huset isolerat så var det dags att putsa invändigt, men innan det så var elektriker på plats och spårade för kablar och satte pottor för spottar i taken. Alla rum utom sovrummen har spottar i tak. Sedan sitter det en liten led minispot på1 W i varje fönster i hela huset som styrs via ett astrour. Dessa är "släckbara" i sovrummen.
Kommer även sitta likadana minispottar i takfot runt huset.

Hall
Interiör av ett hus under renovering med synlig isolering, träreglar i taket och kablar för elektrisk installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök
Interiör av ett renoveringsprojekt med isolering i tak, spårade väggar för elinstallation och synliga eldosa-uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Konstruktionsfas av ett hus med synliga kablar på väggar, isolering i tak och en saxlift.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum
Renoverat rum under konstruktion med isolerade väggar, kablar för el och infällningar för spotlights i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så kommer då murarna igen i slutet på januari 2016, var inte samma gubbar som murade men lika kunniga i engelska, dvs kunde inte ett ord. Trevliga var dom :)

De började med att spruta på en grund
Inomhusrenovering med osläckt puts på blockväggar, synlig spårning för kablar och isolerat blått tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan puts
Renoveringsprocessen av ett rum med nyligen applicerad slät puts på väggen och oisolerade väggar med el-ledningar och spotlightsfästen i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inomhusbyggarbetsplats med nyligen putsade väggar och skyddade fönster samt stege och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Arbetare applicerar puts på innerväggar i ett hus under renovering med byggnadsställningar och material synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inre av ett hus under renovering med isolering synlig och väggar som förbereds för putsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyligen isolerat rum under renovering med synliga kablingspår och installationer för belysning i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Interiör av ett hus under renovering med isolering i taket och nyligen påputsade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyputsad interiör av ett hus under renovering med synliga takbjälkar och väntande arbetsplattform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och när denna del var klar gick de över till sovrumsdelen
Ett omputsat rum under renovering med färsk puts på väggarna, hink och spackel samt öppna dörrkarmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett rum under renovering med nyisolerade väggar och spår för elektriska installationer, oputsat betongtak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rum under renovering med nyligen isolerat tak och väggar putsade, kablar spårade för belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggherrens far är gammal murare så han demonstrade hur ett putsbrätte skulle hanteras och hade naturligtvis goda råd till murarna. Putsning fick godkänt :rolleyes:
Man demonstrerar hantering av putsbräde i oputsat rum med vitgasbetongväggar och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyputsade innerväggar i ett hus under renovering med synliga kabelspår och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Putsning inomhus tog knappt 3 veckor och då jobbade de för mesta 3 man och 6 dagar i veckan med 20 min rast, antog att de hade det på beting.

Jag gjorde all VVS själv förutom då värmepannan. Här är fördelarna till v-vatten och k-vatten.
Installation av VVS med kopparfördelare och vita anslutningsrör mot betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trevlig helg
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 17 till
  • Laddar…
Det ser ut som att dom har putsat väggar förr.
 
Helvete vad snyggt det blir! Det ni bygger nu är en just en "dröm" om hur jag skulle vilja bygga och bo.
Och om det blir ett rought betonggolv i erat bygge så kommer jag komma i byxan..
 
  • Gilla
shomakie och 4 till
  • Laddar…
Fint. För mig som inte vet nåt, varför brädorna vid fönstrena?
 
Jag tror det är putslister för avstockning av fönstersmygar.
 
S
Sinologen skrev:
Fint. För mig som inte vet nåt, varför brädorna vid fönstrena?
så att det blir snygga raka linjer
 
SBH skrev:
så att det blir snygga raka linjer
När man putsar inne i smygen alltså?
 
  • Gilla
Mickebandsåg och 1 till
  • Laddar…
harry73
Jag tycker att huset än så länge inte visar en utpräglad smak/stil. Bara innehållet i garaget och grinden kanske.
Men jag hoppas att vi snart får se mer av TS smak :)
 
  • Gilla
Bichonen
  • Laddar…
S
Sinologen skrev:
När man putsar inne i smygen alltså?
inte gör man det på frihand
 
Jag tycker bygget är otroligt coolt. Kul med detaljer som får allt att se sjukt övermäktigt ut, typ som den asgrymma grinden!

Jag tycker man ska passa sig för att hålla negativa utläggningar om ts för att han anlitar polacker när man själv ratar svensk arbetskraft i andra trådar och kör långa haranger om det duktiga syrianer man själv anlitar.

Ska man smutskasta och vara nedlåtande får man åtminstone vara konsikvent.
 
  • Gilla
Freiherren och 4 till
  • Laddar…
Huset är stilmässigt väldigt långt från mitt eget och hur jag själv skulle göra men jag tycker ändå det är kanonspännande att läsa och det skulle aldrig falla mig in att kalla någon annans hus för fult. Det är ju som sagt bara att låta bli att läsa om det inte passar!
 
  • Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
Snälla TS Racing fortsätt att berätta om ditt bygge och visa oss alla bilderna (y)

Även om jag sitter här och är grön av avund för att jag inte har råd att bygga ett sånt hus själv så är jag otroligt intresserad av ditt bygge och delar av det kan jag använda den dagen jag kanske ska bygga själv.

Du lämnar många användbara tips i tråden och just murade putsade hus är väldigt intressant.
Ser med spänning fram emot många flera inlägg och bilder från ditt husbygge.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
H
Jag är sjukt sugen att se fortsättningen, främst av garaget :wow: Våt dröm, gärna även Många bilder på Fyrhjulingarna trots att det är en husforum :p(y)
 
  • Gilla
lob och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.