Vi är i sluttampen på vårt attefallshus och nu börjar tyvärr resurserna tryta. Utvändigt är det klart, det som är kvar invändigt är:
- Tak (är isolerat)
- Väggar (är isolerat)
- Golv (är isolerat och golvskivor lagt)
- Badrum (litet med endast toalett och handfat)

Jag skulle alltså behöva era kloka råd på hur en "billigt" men inte dumsnålt kan göra det sista finliret.
Tex om någon testat en budgetfärg från typ ÖB som visade sig vara kanon, vilket billigt klickgolv som är bra för ändamålet (dvs till ett gästhus till ett sommarhus som ej kommer användas och slitas på daglig basis).

Och även om ni har egna erfarenheter av vad en absolut ska undvika att snåla in på.

Vi vill alltså komma billigt undan men ändå såklart få det så snyggt och bra som möjligt.

Kanske en luddig fråga, kan förklaras med att det inte jag som är byggherren här utan försöker bara vara behjälplig i den mån jag kan :) Kan väldigt lite om det mesta men man måste ju börja någonstans..

Tacksam för svar.
 
Jag vet de som har valt billigaste sortens plankor i golv (urlägg) och råspont i taket. Passa på är byggvaruhusen kör kampanjer.

Toalett och handfat begagnat från blocket. Plastmatta i badrummet är mycket billigare än kakel.
 
  • Gilla
HeleneP
  • Laddar…
Även om plastmatta är billigare, så kan det vara svårare att utföra själv. Att lägga klinkers på golvet med fuktspärr kostar mer lite mer i materialkostnad, men är enkelt att göra själv.
 
Ett lager gips!
Probau spackel från Bauhaus, de säljer även 10 liter väggfärg för 90kr!, den täcker väldigt bra på 2 strykningar!
 
Googla grejerna på Byggmax, de har det du efterfrågar till bra priser.

Jag har målat 10 liter med deras Midun, 7-glans väggfärg. Jag är jäkligt kräsen men den levererade mkt bra. La dessutom ett av deras laminatgolv. Snyggt med en trevlig textur, billigt och lätt att lägga.

Patrik Lidstedt skrev:
Ett lager gips!
Probau spackel från Bauhaus, de säljer även 10 liter väggfärg för 90kr!, den täcker väldigt bra på 2 strykningar!
90 pickadollars :eek: Var det deras egna varumärke?
 
Målat system är billigast i badrummet. Man kan ha plastmatta på golvet och sen målat system på väggarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.