Jag har ett garage som är målat i rött,svart och vitt på insidan. Jag hade velat måla kylskåpet i samma färger då det är slitet och med samma färger för att få det att smälta in lite bättre.

Är det helt åt skogen att använda den färgen jag har kvar som jag målat väggarna med till detta? Det handlar om framsidan och ena sidan av kylskåpet som skall målas. Det är ju redan målat så jag målar ju egentligen inte direkt på metall utan på en färg! :)
 
Åsa Lund
Om du vill att färgen ska tåla lite så är väggfärg fel. Å andra sidan kan du ju enkelt måla om en gång till när du vill om det blir skav
 
Tvätta rent med målartvätt eller liknande.
Måla, men var beredd att det är svårt att täcka med ett eller två varv, ytan är för slät men det är bara att fortsätta.

Får vi se en bild på resultatet?

Protte
 
Absolut! Får väl se när jag gör det dock.... blir väl om ett par veckor kanske. :)
 
Men om jag nu kör med väggfärgen. Det kommer inte fästa så dåligt att det krackelerar och släpper bara jag öppnar och stänger kylskåpsdörren efter ett antal ggr?
 
Det är nog stor risk att det inte kommer bli bra. Framför allt förväntar man sig att ett kylskåp ska svara sprutlackerat och inte målat med pensel eller roller, så det kommer se halvdant ut. Jag skulle snarare satsa på att köpa några sprejburkar med lackfärg.
 
  • Gilla
leffeisala
  • Laddar…
Man borde kunna få ett hyfsat resultat med en skumroller.... det är trots allt i ett garage det står.
Saken är ju att jag vill ha exakt samma kulörer som på väggarna och det lär jag inte hitta i sprayformat om jag inte specialbeställer något där man kan anpassa detta.

Halva grejen var ju att nyttja den färg jag hade över. OM det går att få det hyfsat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.