Hej
vad tycks om följande har en 6 år gammal Panasonic värmepump, värmen försvann och det kom bara ljummen/kall luft, tar kontakt med Panasonic Sverige för att få råd och hänvisning till servicepartner
de hänvisar till ett företag i KBA, som besöker mig och lagar pumpen (fyllde på gas)
efter 2 dagar är samma fel tillbaka !!
kontaktar då samma servicepartner som lovar att återkomma med besök, givetvis hör man inte av sig
då kontaktar jag Panasonic igen med mail, inget svar där heller !!

Hur skall jag kunna ev köpa en ny värmepump och veta att den håller bara i 6 år
och vilket fabrikat

mvh
christer svensson
 
Har du gjort en felsökning?
 
A
Det verkar vara en rejäl läcka.
det är inte tillåtet att anlita kreti o pleti utan kylcert
de som har kylcert får inte fylla på gas om de inte hittat och åtgärdat läckan eller läckorna.

du kan ju mha fjärrkontrollen få olika felkoder dessa kan ge mer info.

är det läcka som jag tror är det antingen en sopig installation eller en allvarlig skada.

dålig installation går att fixa men allvarlig skada är ofta inte lönsamt.

har pumpen gått med gasbrist länge till mycket länge kan den tagit permanent skada.

Jag skulle inte vilja reparera denna åt dig om jag måste lämna garanti.
Jag rekommenderar byte av hela anläggningen och att du anlitar ett seriöst och välrenommerat företag till installationen.
 
Men det ju märkligt att Panasonic hänvisar till servicepartner som inte kan laga värmepumpen, utan samma fel uppkommer efter 2 dagar, och jag har redan betalt för arbetet
och varför svarar inte Panasonic när jag skriver mail till dom, dom kanske är lika dåliga som sina service partner
och då blir svaret att en ny värmepump INTE kommer att heta panasonic
för jag vill ha en värmepump som dels skall kunna servas av någon seriös och så vill jag gärna att pumpen håller längre än 6 år.....eller är det för mycket begärt att räkna 6 år som livslängd
mvh
christer svensson
 
nikasp
Ring Panssonic istället för att vänta på mail tycker jag.
 
A
Ring till en kyltekniker tycker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.