Hej, har kört Tellstick Duo ett par år men nu tröttnat på att det inte är dubbelriktat så nu har jag skaffat en Vera edge och även en RFXtrx433E för att kunna ta emot data från mina tempsensorer.

Jag har några 36-1797 från Clas Ohlson (http://www.clasohlson.com/se/Temper...6-1797?userSelection=B2C&rememberCookie=false) som har funkat fint med Tellsticken men dom dyker inte upp i Veran.

Har sökt lite men inte hittat mer än att prova att flytta givaren närmare, utan resultat.
Vet någon vad man ska använda för protokoll under inställningarna för RFXtrx-devicen?

/Rikard
 
Har ingen sådan givare men hittade en annan tråd där de pratade om: Rubicson
 
Redigerat:
Hej.

Jag har också ett gäng temp sensorer från Claesses. Har kört med Nexa Brige men håller på att gå över till Vera Plus.

Jag ser alla temp sensorer i Veran, men de visar helt fel tempratur. Skulle kunna tro att det är F men har tittat till settings i Veran och i RTFX enheten, och dessa står på C, samt även om jag tar en sensor och omvandlar från F till C eller tvärtom så får jag inte tempraturen att stämma.

Tex Badrum temp: 22 C och omvandlar jag 22C till F så blir det ca 71F, men ingen termpsensor visar varken 22 eller 71.

Kollar jag i Nexa Bridge Appen, så visar Badrum 22C.

Något tips på hur jag kan få till tempsensorn i Vera?
Har det något med rfxtrx enheten?

//
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.