Har en 2009 års EKD70950x rostfri 70 med stora glasluckan....där glaset i luckan exploderade pga ovarsam dragning i handtaget...

Det GÅR inte att köpa ny lucka någonstans, har testat i hela Europa och alla Elux-ställen.

Någon som vet någon spis-skrot som kan ha reservdelar?
Spisen kostade 23000 kr ny. Värsting!

Galet dålig service.
Ska man kasta ut en sån Electrolux bara? Bilden visar modellen med sitt "smarta" handtag.
Elux säger "använd hemförsäkringen"
Oschysst...
 
  • Rostfri Electrolux spis modell EKD70950x med stort glasfönster och framträdande handtag.
Electrolux är generellt duktiga på att hålla med reservdelar men jag vet att det gått snett med den där*spismodellen och några syskonmodeller. Pratat med Electrolux Service (alt deras centrala reklamationsavdelning) om möjligheten att få köpa en spis till kraftigt reducerat pris? Det, i kombination med hemförsäkringen, tror jag är enda vettiga alternativet.
 
  • Gilla
RogerMath
  • Laddar…
OK Jag får kanske testa att reklamera spisen.
Men dom är inte lätta att få fart på...

Det är så synd att behöva skrota en 2009 "state of the art spis" bara för att dom satt handtaget i glaset i spisluckan....
Och sedan inte håller reservdelarna....
 
A
det är nog tur om man hittar någon sådan modell på skroten och ännu mera tur att hitta en snygg och oskadad.
räkna med 60% åldersavdrag plus självrisk.om du använder hemförsäkringen. men nån tusing blir det väl.
ca 14.000.- kostar den elx som är efterföljare. inte lika snygg och gjord i Polen i stället för Motala.
 
Ja det är just snyggt när dom skrotat alla luckorna på Motalaspisen.
Jag lämnade den till en firmagranne som jobbar med glas.
Dom verkar dock ha problem att få isär ytterluckan från innerluckan pga häftigt limmande.

Jag hatar tanken att skrota en fullgod perfekt spis som är 8 år pga glaset.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.