Är i byggtankar och funderar på de 3 husleverantörerna i rubriken. Skulle vara tacksam om ni som har erfarenhet av dessa vill dela med er av era åsikter! ( hittat en del trådar men dom är flera år gamla) :)
 
  • Gilla
UlfTolf
  • Laddar…
Inga trådar brukar vara ett bra tecken?

Men annars: A-hus kör FLVP och Trivselhus bergvärme som std.
 
Brasset, fyll i dina uppgifter korrekt i profilen, annars måste vi radera ditt inlägg.

Sedan får du gärna skriva mer konkreta saker du är missnöjd med, visa gärna med bilder. Annars känns inte din referens trovärdig.
 
Hej

Tror inte ni skall tänka bara vilken husleverantör som är bäst generellt, Husen är nog likvärdiga men att det mer beror på vilka hantverkare ni får till ert hus som avgör slutresultatet.

Bygger för stunden ett A-Hus och än så länge verkar det kanonbra. För länge sen köpte vi ett Götenehus och det var dåliga hantverkare inblandade, men en kompis byggde/köpte ett Götenehus och flyttade in i julas och var helnöjd och han är kräsen. Så känn på ifall säljaren känns bra och får ni även träffa en eventuell tilltänkt byggledare så kan man kanske få en bra eller dålig känsla.

Visst var/är det även hantverkare som inte var bevandrad i det Svenska språket, men det behöver inte vara negativt då dom inte alltid är så bortskämda som några få Svenska företag som lite utnyttjar att det är hög efterfrågan nu och tar oförskämt högt betalt och inte håller offerter.. Obs gäller självfallet bara några få, jag råkade dock ut för en som bara fakturerade mycket men inte tog ansvar hela vägen.

ps bygger även jag i Stockholmstrakten, vore himla spännande om vi hade/har samma säljare byggledare och har så olika erfarenheter och andra sidan är mitt hus inte klart så jag kan ha totalt fel och kan få revidera mitt betyg på A-Hus.
 
  • Gilla
Shukrat
  • Laddar…
W wilvan skrev:
Är i byggtankar och funderar på de 3 husleverantörerna i rubriken. Skulle vara tacksam om ni som har erfarenhet av dessa vill dela med er av era åsikter! ( hittat en del trådar men dom är flera år gamla) :)
Vi har byggt ett Götenehus för ett år sedan. Hade vi fått ändra det beslutet idag så hade vi gjort det med en enorm lättnad men det går inte och nu sitter vi här med ett hus där det regnar in genom taket och där Götenehus glatt konstaterar att de som byggt taket inte kan hitta något fel på det, så då finns det inget fel och man ser ingen anledning att göra något ytterligare för att ta reda på hur det i så fall har kunnat regna in om det inte finns något fel!!! DET är Götenehus i ett nötskal. Köper du det resonemanget såsom dom verkar önska av sina kunder så bygg för all del med Götenehus. Se bara till att inte bygga någonstans där det regnar för mycket...
 
  • Gilla
Thomas' och 1 till
  • Laddar…
Hej,

Mitt första inlägg här i forumet.
Vi har kommit rätt långt i vår process och Götenehus är en av leverantörerna vi funderar på och just Uppsalakontoret. Läst den gamla tråden gällande Götene och vart relativt avskräckt. Upplever folk fortfarande problem med Götene och just Uppsalakontoret?
 
Lotta P Lotta P skrev:
Vi har byggt ett Götenehus för ett år sedan. Hade vi fått ändra det beslutet idag så hade vi gjort det med en enorm lättnad men det går inte och nu sitter vi här med ett hus där det regnar in genom taket och där Götenehus glatt konstaterar att de som byggt taket inte kan hitta något fel på det, så då finns det inget fel och man ser ingen anledning att göra något ytterligare för att ta reda på hur det i så fall har kunnat regna in om det inte finns något fel!!! DET är Götenehus i ett nötskal. Köper du det resonemanget såsom dom verkar önska av sina kunder så bygg för all del med Götenehus. Se bara till att inte bygga någonstans där det regnar för mycket...

Låter ju inte alls bra har planer på att bygga med Götene i Uppsala området.

Vart i landet byggde ni?

Mvh

Gramse
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.