Hur är kvalitén på IKEA:s KALLNAT Integrerat kylskåp?

Tänkte ha ett i gäststugan på landet, den används inte så ofta.

Ser att vissa inbyggnadskylar är 87 cm höga men just denna är 81 cm.

Vad ska jag tänka på när det byggs in under bänkskivan?

Ljudnivån bör vara så låg som möjligt förstås.

3D-rendering av ett grått kök med integrerat kylskåp under bänkskivan, diskho och lådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IKEA KALLNAT integrerat kylskåp öppet, innehåller matvaror, 81 cm hög, angiven pris och energiklass A++.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lyfter upp denna tråd...undrar jag med vad man bör tänka på när man bygger in den under bänkskivan?

Har du byggt in kylskåpet? Gick det bra?
 
BirgitS
Tillräcklig ventilation enligt de krav som ska stå i installationsinstruktionen.
 
Har inte köpt något ännu, funderar på ett Elektrolux men IKEA är väl Whirlpool som tillverkar?

Hittade en bra film, ventilation samt att inte komma för nära väggen så att dörren inte går att öppna helt är nog viktigt.

Men just detta Elektrolux skåp verkar ta all ventilation framifrån.

https://www.youtube.com/watch?v=5qNwNLStLBA
 
IKEAs leverantör varierar, när jag köpte kök 2012 så var iaf diskmaskinen från electrolux.
 
Ska själv renovera kök och planen är att ha sådana små inbyggda kyl och frys under diskbänken. Funderat på att ha alla vitvaror från Ikea, därför frågade jag TS om hur det har gått med kylen? Men sist jag var på Ikea så sa de att det är blandat med leverantörer. Har bokat möte med dom så kommer fråga samma fråga igen, kanske kylen är Electrolux, TS?
 
Får jag fråga vilken diskmaskin du har köpt? Tänkte köpa 45 cm diskmaskin från Ikea men har hört att den är rätt så dålig, mycket som krånglar o.s.v.
 
BirgitS
Min svärmor har en smal Ikea-diskmaskin från sista vintern innan Ikea bytte från Faktum till Metod, den torkar riktigt dåligt men har inte behövt någon service.

Men annars är det väl bra om denna tråd hålls on-topic och det finns ju många andra trådar om diskmaskiner.
 
Jag kör ett sådant kylskåp som pilsnerkyl. Den är påslagen 24/7 och har fungerat felfritt i snart två år. Det finns inga finesser utöver belysning, men pilsnern är kall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.