Vi har anlitat ett svenskt byggföretag med f skatt sedel.

Vi har gjort en tillbyggnad på köket och på altan ca 25m 2 .

De har satt in 3 st skjutpartier på varje sida. Nu säger byggarna att jag ska anlita en golvfirma för de hade råkat lägga för lite betong. Så att de ska flyta på vårt gamla golv. Det är nu en nivåskillnad på 3cm

Nu när jag mäter om vi ska gjuta mer betong så att golvet flyter med det befintliga så kommer golvet ovanför skjutpartiet ca 1,5cm.
Så vill jag inte ha det och jag vill inte heller ha ett lutande golv.
Under det befintliga golvet är det stål så det går inte att sänka.

Hur ska jag göra? Golvkillarna säger att de kan slutta golvet i etapper. Men jag vill inte att golvet ska slutta. Kan man höja skjutpartiet? Allt är redan på sin plats gipsade väggar isolerade o panel utsida med tak. Byggarna som byggde uterummet skyller att han som fyllde i plattan fyllde i för lite betong. Det var byggarna själva som beställde betongbilen. Kan jag jag dra detta på någon byggförsäkring eller är det mitt fel? Jag anlitade några eftersom jag inte kan själv.
 
BirgitS
Välkommen!

Om du bara har ett enda avtal och då med ett företag som är ansvariga för helheten så är det de som är ansvariga för att lösa problemet. Om de sen vill gå på betongföretaget är upp till dem. Om du känner dig osäker läs om konsumenttjänstlagen på Konsumentverkets webbplats och kontakta kommunens konsumentvägledare som är mycket kunniga om den lagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.