Jag har nyligen bytt från Apple till Android telefon. Jag har hittat ett PC-program som hjälpt mig föra över iPhone notes till datorn(och även till mitt icloud), där varje anteckning är en egen HTML text-fil. Kan jag på nått sätt föra över dessa filer till min android?
 
Koppla telefonen med USB-sladd till datorn. Den kommer dyka upp i utforskaren. För över filerna.

Intuitivt. Som det borde vara. 😉
 
Åfan är det så enkelt? I vanliga fall när man kopplar pryler (o min gamla iphone) till en PC brukar man få upp ett strukturträd med intetsägande mappar. Men du menar att jag kan flytta över textfilerna till vilken mapp som helst? (jag har inte rätt sladd hemma för att koppla android-telefonen till datorn men kommer köpa en imorgon)
 
BirgitS
Kom det verkligen inte med en USB-sladd för laddning av telefonen?
 
BirgitS skrev:
Kom det verkligen inte med en USB-sladd för laddning av telefonen?
Det händer att tillverkare skickar med kabel som bara har ledare för ström. Ägnade en hel kväll åt felsökning en gång innan jag upptäckte det.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
ghoti skrev:
Det händer att tillverkare skickar med kabel som bara har ledare för ström. Ägnade en hel kväll åt felsökning en gång innan jag upptäckte det.
Jag köpte Motorolas flaggskeppstelefon, kanonlur till budgetpris, men de har sparat in på sladdar, hörlurar o manual. laddarkabel bara(mini-usb i ena ända o 230volt i andra) Jag hittade en kabel hemma som sitter till en lite minihögtalare (usb i båda ändor som passar min nalle o pc) men datorn känner ej av någon telefon - samma sak är det med 3:e parts sladdar till Iphone(går att ladda men ej föra data) ...dock i just mitt fall kan jag varken ladda eller föra över data med högtalarsladden.
 
BirgitS
Jag tror att man med MyPhoneExplorer även ska kunna föra över filer när mobilen och datorn är anslutna till samma router (och inte bara när mobilen är ansluten till datorn som jag har gjort).
http://www.fjsoft.at/en/
 
Dracula skrev:
Åfan är det så enkelt? I vanliga fall när man kopplar pryler (o min gamla iphone) till en PC brukar man få upp ett strukturträd med intetsägande mappar. Men du menar att jag kan flytta över textfilerna till vilken mapp som helst? (jag har inte rätt sladd hemma för att koppla android-telefonen till datorn men kommer köpa en imorgon)
Lägg dem i vilken mapp du vill. Du kommer få öppna dem i samma mapp på telefonen sen. Ofta finns det en som heter "Documents", där låter det väl rimligt att lägga dem.
 
Nyfniken skrev:
Lägg dem i vilken mapp du vill. Du kommer få öppna dem i samma mapp på telefonen sen. Ofta finns det en som heter "Documents", där låter det väl rimligt att lägga dem.
Har ny en sync-kabel, men får bara upp 1 st mapp (själva telefonen) i den mappen är tom, och den går inte att föra dit några filer (testat olika filtyper) laddade även hem en motorola sofware för min pc men utan framgång (mjukvara som kollar att telefonen har senaste mjukvaran)

Jag har googlat som attan på lösning att synca telefon med pc men utan framgång, får upp diverse ganska begränsade syngprogram av 3:e part, men dessa hjälper mig inte med det jag vill åstadkomma.
 
BirgitS
Jag behövde slå på något med USB i mobilens Inställningar för att det skulle fungera en gång i tiden. Så här står det i FAQ för MyPhoneExplorer:
4. Enable USB-Debugging on your cell phone. This option is hidden in
Settings -> Application -> Development
or
Settings -> Apps -> Development
or
Settings -> Developer options:
ATTENTION: On Android 4.2.2 and newer the USB-Debugging option is hidden, here is a tutorial how to unlock USB-Debugging for this devices: [länk]
http://www.fjsoft.at/forum/viewtopic.php?t=11454

Ingen aning om det stämmer med nyare Android-versioner.
 
Vad har du för telefon?
 
BirgitS skrev:
Jag behövde slå på något med USB i mobilens Inställningar för att det skulle fungera en gång i tiden. Så här står det i FAQ för MyPhoneExplorer:
[länk]

Ingen aning om det stämmer med nyare Android-versioner.
TACK!
Jag hittade denna info tidigare men lyckades ändå ej, då jag inte hittade funktionen i telefonen. Nu googlade jag ytterligare och fann info om att vissa saker är dolda i min Moto X Force, men kunde låsa upp den dolda funktionen via en speciell instruktion/knapptryckning. Nu kommer jag äntligen in i telefonen.

Jag kan föra över alla textfiler till valfri mapp, och sedan öppna Appen "dokument" i telefonen för att sedan hämta in textfilerna en o en. Detta insåg jag skulle ta flera timmar så jag började leta efter Appen "dokument" för att ligga textfilerna direkt på rätt ställe. Men kan inte finna platsen. Hua, inte lätt.
 
BirgitS
Det var så lite så :)

Har du gjort någon anteckning i den app som du ska använda i fortsättningen och kollat var den sparar anteckningen?
 
BirgitS skrev:
Det var så lite så :)

Har du gjort någon anteckning i den app som du ska använda i fortsättningen och kollat var den sparar anteckningen?
Har redan kollat men utan resultat. Appen "dokument" ligger enligt telefonen under "My Unit" ...men det är intetsägande, och det finns heller inget "my unit" i det långa mapp/strukturträd i telefonen, inte heller i dess undermappar.
 
BirgitS
I Utforskaren i datorn kan du ju först gå till mobilen och sen söka efter något ord i som finns i den anteckning du gjort i mobilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.