Hej!

Jag är på jakt efter en ny garageport av modell takskjutport... men efter en hel del googlande så har jag upptäckt att det är en hel djungel där ute!

Så nu vänder jag mig till er, vilka är något att ha kontra inte att ha? :)

Måtten jag har, har jag för mig är 2500x2125. Och jag vill ha med motor.

Smärtgränsen går vid 10k och skulle det visa sig att jag kan få grejer i tyskland bra mycket billigare än här hemma så kan det vara av intresse även det.


MVH Jimmy
 
Ja har en crawford port med motor, vissterligen 5 m bred men varit oerhört nöjd med den, portarna var betydligt billigare än ja väntat mig
 
Isolerad också?

Vad fick du ge för den? :)
 
Finner inte på fakturan, men ja gav runt 30 k inklusive allt, då rev och sågade de upp hålet för nya porten (5m bred crawford), bytte panelen på sidorna om porten, (under midjan) gipsa invändigt. 50 mm isolering på port, motor, 2 st fjärr, trådlös koddosa utvändigt, och tog med sig allt skräp härifrån.
 
Mitt val föll på teckentrup när jag jämförde mot crawford och hörmann, endast pga av att teckentrup gick ganska mycket tystare upp och ner och att motorn var betydligt smidigare, valde även till något slags montagekit så att bladet kommer närmare taket i uppfällt läge.
Har 2,6m takhöjd och överkant skenor i tak ligger ca 10cmner mot standard som jag tror var 20-25cm
Teckentrup 2,6x2,2 med motor, två fjärrkontroller och trådlös koddosa för väggmontage för strax över 13' /st inklusive montage i nybygge.
 
Det var ändå inte så farligt :)

Har kollat en del på teckentrup men som med allt annat så är det svårt att hitta priser :/

Har även kollat på novoferm och krispol :)
 
Jarlsgård skrev:
Hej!

Jag är på jakt efter en ny garageport av modell takskjutport... men efter en hel del googlande så har jag upptäckt att det är en hel djungel där ute!

Så nu vänder jag mig till er, vilka är något att ha kontra inte att ha? :)

Måtten jag har, har jag för mig är 2500x2125. Och jag vill ha med motor.

Smärtgränsen går vid 10k och skulle det visa sig att jag kan få grejer i tyskland bra mycket billigare än här hemma så kan det vara av intresse även det.


MVH Jimmy
Jag har nyligen köpt en "Årets port" av Hörmann genom Garageportexperten och är helnöjd. Appen i mobilen äe superfräck tycker jag. Jag har bilat bort klacken som uppstod eftersom den går på insidan och fått plåtat i öppningen med svart plåt. Snyggt. 20.000 kr inkl montage med ROT och BiSecurelåda till nätet

Svart garageport från Hörmann installerad bredvid en tegelvägg med en nedsänkt del vid öppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Bra pris! Kikat en hel del på den porten men såg på novoferms sida nu i veckan att de hade kampanj på port med motor för 10k, vilket jag anser är ett bra pris? :)
 
Min räkning
Port 250*200 med Promatic motor inkl 2 fjällkontroller 12590 kr
karminklädning i portfärgens nyans 700 kr
Gateway 2495 kr
montage 6000 kr
avgår ROT 1800 kr
summa 19985 kr

Jag bilade och göt klacken själv och sedan har jag inte fått räkningen på plåten än men den blev billigare än Garageportexpertens plåt á 3000 kr som de skulle ha även för bilning och omgjutning av infartsplattan.
Öppning och stängning via mobilen över WiFi så man kan göra det varsomhelst i världen kan vara klart användbart. Ta emot paket och glänta en stund till garaget t ex när man samtidigt har mobilkontakt med den som skall in. Dessutom är det rätt fräckt. Ingen nyckel att tappa bort på motionsrundan. Bara att ta upp mobilen när man nästan är hemma för att komma till en öppen port.

Beträffande tystheten på porten så hör jag numera inte när tanten kommer hem och kör in bilen och stänger porten. När hon kommer genom ytterdörren i förrådet kan jag lätt höra det. Två dörrar bort.
 
Redigerat:
Målningen av infartsklacken får anstå tills det är tillräckligt varmt ute.
 
Tack för uppraddningen av kostnaderna, det är klart användbart när man ska skapa sig en uppfattning om totalkostnaden av ett byte :)

Får kika lite mer på det hela! Man ska ju lyckas få med sig tanta i sina tankar också (y)
 
Tyvärr blev plåtningen lite dyrare än jag hade beräknat ........4000 kr med ROT draget. Fick räkning idag.
 
Jarlsgård skrev:
Bra pris! Kikat en hel del på den porten men såg på novoferms sida nu i veckan att de hade kampanj på port med motor för 10k, vilket jag anser är ett bra pris? :)
Har två novoferm 45 portar. Varav en är den du nämner, den andra har samma mått men är takföljande. Egentligen är den takföljande högre men det utvändiga måttet är samma. Den är högre för att den följer väggen en bit innan den viker av och följer taket.

Är jättenöjd. Isolerade väldigt bra även vid -23.
 
I förra huset satte jag in en port med fabrikatet Wayne Dalton,
efter att den 30 år gamla vikporten blivit påbackad och förstörd.

När paketen kom (från Skånska Byggvaror?) kunde man läsa på kartongen
"Installs in 30 minutes or less" :D

Nåväl, det tog väl bara ett kvartal, men porten var, och är, utmärkt (y)
 
  • Wow
CrazyAnt4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.