Någon som har tips på kakel till vårt nya hth kök
Vi har massiv ekbänkskiva, vita luckor och mörkgrå klinkers på golvet.
Jag gillar färger men man vill ju inte tröttna.
tack i förhand ::)
 
Grigglio bardigglio (mellangrå sjösten) 5x5 med ljusgrå fog = Snyggt  8)

 
Ett förslag är att ta vita el ljusgrå 10x10 kakel. Ta upp golvfärgen med en 1 cm bred fog i mörkgrått.

Mosaik är annars min personliga favorit (iallafall i år *s*) En vit-ljusgråmelerad skulle vara snygg.

Du kan ju även skippa kakel och ta ngt annat material tex en skiva i rostfritt, alu el zink. Eller varför inte glas med målad valfri kulör bakom? Då kan du ju måla om så fort du tröttnar..;)

Lycka till/ Malin
 
Mosaik är även en av mina absoluta favoriter, men det beror ju lite på vilken stil ni eftersträvar i ert kök.
Jag som inrett mitt kök i "lantlig" stil valde ju inte mosaik där ;) men vill ni ha en modern stil så är ju mosaik mycket snyggt alt. den lite större varianten 5x5 cm och det finns ju otroligt snygga nyanser på glasmosaik.
I första eller andra nummret av "Vi i Villa" 2004 fanns det ett kök som ägarna byggt själv i pärlspont om jag inte minns fel, men iaf. så hade dom satt en hel vägg med en klargrön 10x10 el 15x15 platta, och jag skulle aldrig i mitt liv ha valt den plattan om jag bara sett ett prov, så megagrön var färgen MEN det blev bara så supersnyggt :surprised: när man såg hela väggen så jag nästan ångrade mitt fasade vita kakel ;)
Mao. försök hitta nån bild eller miljö där du kan se lite större yta och helst färdigt resultat så är det lättare att våga lite mer, för visst kan ju det där kökskaklet, även om det bara är några ynka m2, bli den verkliga pricken över i:et och hittar man bara det där som känns helt rätt i magen så ska det nog mycket till innan man ångrar sig, fast det är väl olika det med antar jag ;)
Lycka Till.

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.