När k rauta i grannkommun flyttade så sålde dom ut allt som var kvar i gammla butiken till 70% rabatt. Så det händer.
 
Hemmakatten
Själv tipsade jag för några år sedan om en järnbutik som skulle lägga ner. De hade först 25% några dagar, sedan 50% och till slut 75% på allt. Vet att en forummedlem köpte en Stiga snöslunga, ordinarie pris 25', med 75% rabatt. Så visst det butiker som har sådana rabatter ibland.
 
Med följande ledtrådar som ts angivit borde någon kunna lista ut vilket företag det gäller?
"ett av de stora byggvaruhusen"
"Grejen är att varuhuset stängs"
 
T
Thullen skrev:
typ detta.. [länk]
Fy f*n om jag får uttrycka det milt. Nu är jag extremt skeptisk till information i media så att det som skrivs stämmer är svårbedömt. Men lite less är jag på alla storstadssatsningar..
 
Stringfellow Hawke skrev:
Får man 70% på Fredells är man väl typ nere på Hornbach/Bauhaus-nivå, så helt omöjligt är det inte... :)
Äsch nu är du ute och cyklar, räcker med 15-20% ;)
 
Anne123 skrev:
en del renoveringsbehov behövs. Hade tänkt köpa basic verktyg/maskiner som man behöver om man hemmasnickrar lite. Oobum nå tips på vad för maskiner man ev skulle kunna köpa för att sedan sälja? Vad är lättsålt?
om du verkligen har 70% rabatt så är det bara att köpa allt av Blåa Bosch, Makita, Festool som du kan komma över och sedan sälja.
 
Nu när det har gått mer än fem dagar skulle det vara intressant att veta vad TS till slut köpte?

/Krille
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Ännu ett exempel där Beijer lägger ner med 60% rabatt på allt. Denna gång i Mjölby
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
A Anne123 skrev:
Hej,
Det är så att jag har 70% rabatt på ett av de stora byggvaruhusen, under ungefär 5 dagars tid, vad ska jag köpa? Äger hus och har inte mkt verktyg, vad "behöver" jag(och min sambo)? Vad hade ni köpt? Nå tips jag(vi)borde satsa på?

För att få lite bättre effekt än "bara" 70% rabatt så betala med kontanter och köp i flera olika poster.

Sälj sedan kvittona till någon behövande fuskande företagare...
 
Säkert en bra idé, men rabatten är nog slut såhär 5 år senare ;)
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.